کد خبر: ۱۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 20
دبیر ستاد توسعه صنایع و فناوری های دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: یکی از نیازهای صنعت پهپادی کشور، ایجاد بازار بزرگ این حوزه به کمک ایجاد شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش آی تابناک : منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه صنایع و فناوری های دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص نیازهای حوزه پهپادی کشور، بیان کرد: دو معضل اصلی سد راه توسعه صنعت پهپادی کشور است. یکی مباحث امنیتی و دیگری نبود بازار بزرگ برای این صنعت کاربردی.

وی افزود: مساله امنیتی این صنعت با اخذ برخی مجوزها برطرف شده است؛ اما در زمینه بازار این صنعت هنوز به نتیجه قابل قبولی نرسیدیم.

به گفته منطقی، ایجاد بازار صنعت پهپادی در کشور به کمک شکل گیری شرکت های دانش بنیان امکانپذیر است که باید در این حوزه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: ایجاد بازار پهپادی در کشور نیز از طریق تعریف و انعقاد تفاهم نامه های همکاری با موسسات، شرکت ها و سازمان های ذیربطی که ازخدمات پهپادها بهره مند می شوند، امکانپذیر است.

دبیر ستاد توسعه صنایع و فناوری های دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی همچنین تصریح کرد: به طور مثال از این پهپادها می توانیم در حوزه محیط زیست، پایش محیط های شهری، پایش جنگل ها و معادن و غیره استفاده کنیم که این کاربردها باید ذیل تفاهم نامه های همکاری با کاربران این خدمات معرفی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند پهپادهای مورد نیاز کاربران را با کمترین هزینه و با بالاترین کیفیت طراحی کرده و در اختیار آنها قرار دهند.




منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار