تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 20
به گفته تحلیلگران امنیت اطلاعات، ۱۰۹هزار فرصت شغلی برای امنیت سایبری وجود دارد که تنها ۱۰۵ هزار کارگر در حال حاضر در این پست‌ها مشغول کار هستند که با کسری استعداد سالانه ۵۰۰۰ کارگر روبرو است.
به گزارش آی تابناک : بر اساس اطلاعات جدیدی از CyberSeek (شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری) تعداد مشاغل سایبری در بخش خصوصی و دولتی در طی دوره ۱۲ ماهه از آوریل ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸ به ۳۰۱،۸۷۳ افزایش‌ یافته است.

در تاریخ ۳۰ ماه می، وزارت بازرگانی و امنیت داخلی طی گزارشی خواستار رشد، پیشرفت و حفظ نیروی کار سایبری شد. به همین منظور شرکت‌های CompTIA و Burning Glass Technologies به‌طور مشترک CyberSeek را که بخشی از موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) بوده و همچنین توسط موسسه ملی آموزش امنیت سایبری (NICE) پشتیبانی می‌شود را تاسیس کردند.

بزرگ‌ترین فرصت‌های شغلی سایبری در رده «مدیریت و نگه‌داری» قرار دارد که شامل نقش‌های مربوط به حمایت، مدیریت و نگه‌داری سامانه‌های فناوری اطلاعات است. درحالی‌که کارفرمایان تلاش می‌کنند تا بهترین افراد واجد شرایط را برای انواع شغل‌های مربوط به امنیت سایبری پیدا کنند، برای مهارت‌های امنیتی مربوط به فضای ابر به‌طور متوسط ۹۶ روز طول کشید تا لیست افراد موردنیاز جهت استخدام پر شود که این زمان طولانی‌تر از هر استخدامی مهارت‌های حوزه فناوری اطلاعات است.

بخشی از پروژه CyberSeek شامل ایجاد یک مسیر شغلی است که ۱۰ نقش اصلی امنیت سایبری را شناسایی می‌کند، از این تعداد برای تبلیغ فقط چهار مورد از آن به بیش از ۱۰۰هزار دلار هزینه نیاز است. علاوه بر این، پنج نقش «فیدر» وجود دارد که به‌عنوان یک دروازه برای حرفه سایبری در نظر گرفته‌شده است. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، در حال حاضر بزرگ‌ترین تقاضا در نقش‌های اصلی مربوط به مهندسان امنیت سایبری است.

در این باره تحلیلگران می‌گویند کمبود استعداد سایبری به‌طور گسترده محسوس است و تمام ۵۰ ایالت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در هر ایالت، تعداد نیروی کار متخصص در زمینه امنیت سایبری باید بیش از ۵۰ درصد رشد کند تا با نسبت عرضه و تقاضای بازار هم‌خوانی داشته و متعادل شود. معاون ارشد اطلاعات شرکت CompTIA در بررسی داده‌های جدید به‌دست‌آمده گفته است تعدادی از نشانه‌های پیشرفت مانند تمرکز بیشتر برروی منابع انسانی متخصص امنیت سایبری وجود دارد. اما حتی با این‌ همه افزایش تمرکز، باز هم امنیت سایبری به‌جای اینکه بهتر شود، بدتر می‌شود. به همین دلیل است که باید تلاش کنیم تا فاصله ایجادشده بین عرضه و تقاضا برای کارکنان آموزش‌دیده را صرفا برای ارائه گواهی امنیت سایبری متوقف کنیم.

 

منبع:ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار