کد خبر: ۱۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 19
با استفاده از روشی ساده در محیط ویندوز می‌توانید از سلامت باتری لپ‌تاپ خود آگاه شوید.باتری لپ‌تاپ‌ها عمر دائمی ندارند اما می‌توان با بررسی و نظارت بر سلامت‌ آن‌ها در افزایش طول عمرشان کوشید.

به گزارش آی تابناک : با استفاده از روشی ساده در محیط ویندوز می‌توانید از سلامت باتری لپ‌تاپ خود آگاه شوید.باتری لپ‌تاپ‌ها عمر دائمی ندارند اما می‌توان با بررسی و نظارت بر سلامت‌ آن‌ها در افزایش طول عمرشان کوشید.

با استفاده از روشی ساده در محیط ویندوز می‌توانید از سلامت باتری لپ‌تاپ خود آگاه شوید. ابتدا در محیط ویندوز کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود. سپس در محیط Run عبارت CMD را وارد کرده و Enter بزنید. حالا در محیط خط فرمان دستور زیر را وارد کنید: powercfg/batteryreport

گزارش سلامت باتری، در قالب یک فایل html در محلی که خط فرمان در آن قرار گرفته است، ذخیره می‌شود. اکنون کافی است به محلی که این فایل قرار دارد، بروید و فایل ذخیره‌شده را با مرورگر خود باز کنید.

در این فایل اطلاعات دقیقی شامل جزئیات باتری، ظرفیت ذخیره‌سازی و طول عمر تقریبی باتری مشاهده خواهید کرد. این اطلاعات می‌توانند برای شما بسیار مفید باشند. در واقع به‌ شما نشان می‌دهد که تا چه زمانی شما می‌توانید از این باتری استفاده کنید.

از سوی دیگر اکثر کاربران لپ‌تاپ تصور می‌کنند تا هر زمانی لپ‌تاپ‌شان از عهده انجام وظایف خود برآید، می‌توان از آن برای انجام امور مختلف رایانه‌ای استفاده کرد، اما این تصور اشتباه بوده و ممکن است لپ‌تاپ‌ها وقتی که بیشتر از هر زمان دیگر به وجود آن‌ها نیاز دارید، ناگهان دچار ایراد شوند. پس بهتر است قبل از اینکه درگیر دردسرهای تعمیر دستگاه، بازیابی اطلاعات، تامین قطعه و… شوید به فکر چاره باشید.

فعالان بازار معتقدند طول عمر یک دستگاه تحت تاثیر عوامل مختلفی چون نحوه استفاده، ورود تکنولوژی‌های نوین و مدل‌های مبتنی بر فناوری‌های جدید و عوامل دیگری از این دست متفاوت است، با این حال گفته می‌شود به طور میانگین عمر مفید یک لپ‌تاپ، سه تا چهار سال تخمین زده می‌شود. البته محصولات برخی برندها ممکن است عمر بیشتری داشته باشند، با این حال اگرچه در بسیاری موارد ممکن است خرابی یک قطعه در نگاه اول به معنی پایان یافتن عمر یک لپ‌تاپ نباشد، اما عدم یافتن قطعه در بازار، به دلیل عرضه مدل‌های جدید که بر تکنولوژی‌های نوین مبتنی هستند خط قرمزی روی ادامه حیات لپ‌تاپ می‌کشد.

در هر حال معمولا یکی از اولین قطعاتی که در لپ‌تاپ دچار مشکل می‌شوند، باتری‌ها هستند در این صورت اگر همچنان باتری لپ‌تاپ شما در بازار موجود باشد، می‌توانید با صرف مبلغی مشکل را برطرف کنید اما در غیر این صورت شما برای استفاده از دستگاه خود باید لپ‌تاپ را به پریز برق متصل کنید که با این شیوه دیگر امکان آن را نخواهید داشت که از لپ‌تاپ خود در حین حرکت و هرجایی استفاده کنید، به عبارت دیگر با این شیوه لپ‌تاپ شما به یک دستگاه رایانه شبیه خواهد شد. بر همین اساس بهترین راه آن است که از باتری خود مراقبت کرده و پس از شارژ باتری آن را از برق خارج کنید.

کارشناسان توصیه می‌کنند زمانی که در محیطی ثابت هستید و امکان استفاده از پریز برق برای شما وجود دارد، از باتری استفاده نکنید تا بدین ترتیب عمر مفید آن را افزایش دهید. البته پیش از این کار حتما از محافظ نیز استفاده کنید تا نوسانات احتمالی برق آسیبی به دستگاه شما نرساند.

نکته دیگر آنکه یکی از دلایل خرابی سریع لپ‌تاپ اتصال مستقیم لپ‌تاپ به برق است، اگر دقت کرده باشید هنگامی که لپ‌تاپ را به برق وصل می‌کنید، گاهی اوقات جرقه‌های کوچکی در اطراف پریز به‌راحتی قابل مشاهده‌اند، همین جرقه‌ها یا به قولی نوسانات برق باعث می‌شود که به لپ‌تاپ آسیب جدی وارد شود.

استفاده از پریزها یا سه راهی‌ها یا محافظ جریان برق می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند. توصیه می‌شود لپ‌تاپ را مستقیم به برق وصل نکنید. علاوه بر این همواره سعی کنید از نرم‌افزارها و ضدویروس‌های مناسب و اصل استفاده کنید.





منبع : اقتصاد برتر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار