کد خبر: ۱۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 19
گوشی هوشمند تاشو و انعطاف‌پذیر سامسونگ با قیمت 2000 دلار قرار است تا سال آینده ۲۰۱۹ میلادی به بازارهای جهانی قدم بگذارد.

به گزارش آی تابناک : بیش از یک سال است که غول‌های تکنولوژی همچون سامسونگ از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعظاف‌پذیر خبر داده‌اند.

از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان باید چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی‌تلاطم را رونق ببخشد و تحولات قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.

پیش‌تر هم گزارش‌هایی مبنی بر اینکه گوشی گلکسی ایکس سامسونگ در سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه می‌شود، به گوش رسیده بود اما حالا تازه‌ترین اخبار حاکی است که این گوشی تاشو و انعطاف‌پذیر سامسونگ در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی معرفی و عرضه می‌شود.

سامسونگ که در بخش تحقیق و توسعه (R&D) سرمایه‌گذاری‌های هنگفت و عظیمی را به فناوری تولید و طراحی گوشی‌های تاشو و منعطف اختصاص داده است، قصد دارد از سایر شرکت‌های رقیب خود سبقت بگیرد و زودتر از آن‌ها این محصول را به بازارهای جهانی عرضه و معرفی کند تا سهم بیش‌تری از فروش را از آن خود کند.

البته این غول تکنولوژی کره‌ای قبلا در نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۸ از یک نمونه اولیه و آزمایشی گوشی تاشوی خود رونمایی کرده بود تا نظر و توجه خیل عظیمی از طرفداران تکنولوژی و کاربران گوشی در جهان را به خود جلب کند.

گوشی گلکسی ایکس احتمالا به یک صفحه نمایش ۷.۳ اینچی از نوع نمایشگرهای اولد (OLED) مجهز خواهد بود که به راحتی تا شده و امکان استفاده راحت‌تر و بهتری را برای کاربرانش فراهم می‌کند.

تنها چیزی که ممکن است فروش این گوشی را با مشکل مواجه سازد، قیمت تقریبا بالای آن است که می‌تواند سرنوشتی همچون سرنوشت نافرجام و ناموفق آیفون 10 را برای آن رقم بزند. هرچند که تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی بر این باورند این گوشی تنها در ابتدای ورود به بازار، قیمت بالایی دارد و با معرفی و عرضه سایر گوشی‌های تاشو از سوی برندهای دیگر، قیمت آن سیر نزولی پیدا خواهد کرد.

از دیگر برندهای تکنولوژی که تاکنون اعلام کرده‌اند درصدد تولید، طراحی و عرضه گوشی‌های تاشو و انعطاف‌پذیر هستند، می‌توان به شرکت‌های چینی هواوی و زد تی ای اشاره کرد.

هواوی برای طراحی و ساخت صفحه هوشمند منعطف مورد نیاز این گوشی جدید، سراغ شرکت کره‌ای ال جی که در تامین صفحه نمایش در جهان شهرت و آوازه خوبی دارد، رفته و برای تولید انبوه محصول ذکرشده در ماه نوامبر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده است.

البته شرکت ZTE نیز که یکی از بزرگترین رقیبان چینی هواوی است، سال گذشته از یک گوشی هوشمند تاشوی جدید به نام آکسون ام (Axon M) رونمایی کرد و گفت که قرار است در سال ۲۰۱۸ به بازارهای جهانی عرضه شود.





منبع : جی اس ام آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار