تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 18
مانند قابلیت جدیدی تحت عنوان Screen Time در iOS 12 اپل که به کاربران اطلاع میدهد چه مدت زمانی را صرف چه برنامه ای کرده اند، اینستاگرام در حال فراهم کردن قابلیت مشابهی برای کاربران پرتعداد خود در این شبکه اجتماعی است.

به گزارش آی تابناک : براساس تصاویری که جین مانچون وونگ از کد APK اندروید برنامه منتشر کرده است، شبکه اشتراک گذاری تصاویر اینستاگرام قصد دارد قابلیت جدیدی را تحت عنوان "User Insights" در اپلیکیشن خود قرار دهد. User Insights به کاربران نشان میدهد که در طول روز چقدر زمان صرف این برنامه می کنند.

قابلیت محدودیت زمانی  iOS 12

در نگاه اول قابلیت جدید اینستاگرام مشابه قابلیت هشدار دهنده یوتیوب است، در اینستاگرام هم کاربران می توانند پس از تعیین یک زمان مشخص از برنامه بخواهند که به آنها هشدار دهد، زمان تعیین شده را استفاده کرده اند.

یکی دیگر از ویژگی های اینستاگرام اینست که کاربران می توانند برای دریافت نوتیفیکیشن های این برنامه محدودیت تعیین کنند و این می تواند در عمل باعث کاهش میزان استفاده از برنامه در طول روز باشد. همه قابلیت های جدید این برنامه قرار است که در بخش Your Activity ظاهر شود.

قابلیت User Insights هنوز به صورت رسمی برای اینستاگرام عرضه نشده است، اما حرکت کمپانی های برای استفاده سالم از گوشی هوشمند در جریان است. حالا می توانید انتظار این را داشته باشید که برنامه های محبوب و پر مخاطب قابلیت های مشابه را دیر یا زود به خود اضافه کنند. البته این احتمال میرود که کاربرانی که شدیداً به برنامه های اینچنینی اعتیاد پیدا کرده اند به هشدار دهنده های اینچنینی توجهی نکنند. برای این دسته از افراد گام بعدی هشدار می تواند خاموش شدن گوشی در فاصله های زمانی خاص باشد، هر چند که بعید است چنین اتفاقی عملی شود.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار