کد خبر: ۱۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 18
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به رایزنی با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: محصولات شرکت های دانش بنیان با ابلاغ آیین نامه تفاهم نامه با این وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی به زودی بیمه می شوند.
به گزارش آی تابناک : دکتر سورنا ستاری امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح مرکز رشد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار داشت: بعد از جلسات مفصل با سازمان تامین اجتماعی به تفاهم نامه ای با دکتر ربیعی رسیدیم که آیین نامه آن طی هفته جاری ابلاغ می شود و کار شرکت های دانش بنیان را تسهیل می کند.
وی ادامه داد: زیست بومی برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کرده ایم که بخشی از آن مربوط به مسائل گمرک، دسترسی به تسهیلات ارزان قیمت، نزدیکی با سرمایه گذاران و صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر است‌.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری‌ با اشاره به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: این قانون شامل 7 پایه اصلی است که ما شرکت ها را در این حوزه ها حمایت می کنیم، بیمه نیز یکی از پایه های آن است که موجب بهبود کسب و کار شرکت ها می شود.
ستاری با اشاره به جزئیات بیشتر این بیمه ادامه داد: بر اساس تفاهم صورت گرفته در تهران دو مرکز تخصصی برای ارزیابی این محصولات باید ایجاد شود تا ارزیاب های بیمه که خود متخصص هستند محصولات را بعد از ارزیابی بیمه کنند و به این شکل بخشی از جرایم و حتی نقض حقوق شرکت ها نیز رفع شود.
رئیس دانشگاه خواجه نصیر نیز در این آئین گفت: مرکز رشد این دانشگاه که همزمان با نودمین سال تاسیس دانشگاه در فضایی داخل دانشکده مهندسی مکانیک تاسیس شده است، فعالیت های 7 شرکت دانش بنیان و شماری از استارتاپ های وابسته به دانشگاه را سامان داده است.
دکتر علی خاکی صدیق افزود: محلی که امروز به عنوان مرکز رشد افتتاح شد تا 2 سال قبل محلی متروکه و انبارمانند بود که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سامان گرفت. 
وی ادامه داد: این مرکز هنوز نیاز به زیرساخت هایی دارد که امیدواریم در آینده بخشی از بودجه دانشگاه صرف فعالیت های کسب و کار و تجاری سازی محصولات در این مرکز شود.




منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار