تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 17
شهرهای هوشمند جهان را تغیر می دهند و خطرات اینترنتی جدیدی را به دنبال دارند.
به گزارش آی تابناک : انجمن حسابرسی و کنترل سامانه های اطلاعاتی آمریکا، با پیدایش شهرهای هوشمند بسیاری از فناوری ها برای بهبود کیفیت زندگی و کارایی با یکدیگر ادغام شده اند. گرچه این شهرها و زیر ساختهای حیاتی آنها باید در مقابل خطر حملات اینترنتی تقویت شوند.


این انجمن مبنی بر 2 هزار دیدگاه از پاسخ دهندگان جهانی در مورد شهرهای هوشمند به ویژه آسیب پذیرترین بخش ها از دیدگاه آنها مطالعاتی را انجام داد.

71 درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که بخش انرژی یکی از زیرساخت های حیاتی است که در معرض حملات هستند. 70 درصد آن مربوط به ارتباطات و 64 درصد نیز خدمات مالی را در نظر گرفته گرفتند.

به علاوه بخش های مذکور در کنار سامانه ی حمل و نقل از مهمترین زیرساخت های حیاتی یک شهر هوشمند به حساب می آیند.

بیشتر از 55 درصد از پاسخگویان معتقدند که دولت ها بهتر می توانند با حملات مقابله کنند. در صورتی که تنها 15 درصد می گویند خود شهرها برای مقابله با حملات هوشمند به زیرساخت های اینترنتی مجهزتر هستند.

رابرت استرود (Robert E Stroud) عضو هیئت مدیره آیساکا و مدیر ارشد تولید در شرکت فن آوری اطلاعات «XebiaLabs» معتقد است:

پیش از این که شهرهای ما به عنوان محلی هوشمند شناسایی شوند، باید نگرش خود را به گونه ای تغییر دهیم که سامانه های هوشمند جدید را راه اندازی کنیم.

شرکت کنندگان در نظرسنجی اظهار داشتند که بد افزارها، باج افزارها و حملات انکار سرویس بیشترین نگرانی ها را در پی دارند.

برطبق گفته ی آنها، هوش مصنوعی برای امنیت سایبری و شبکه های هوشمند از اهمیت برخوردار هستند. بطوریکه 78 درصدشان بیان می کنند از لحاظ امنیت ، انعطاف پذیری و آمادگی برای هوش مصنوعی امنیت سایبری از اهمیت برخوردار است. 36 درصد نیز انتظار دارند تامین امنیت به این کل تا 5 سال آینده به طور گسترده ای افزایش یابد.

67 درصد از داوطلبان همچنین معتقدند، به احتمال قوی دولت ها زیرساخت شهرهای هوشمند را در اولویت کار خود قرار خواهند داد. در صورتی که 63 درصد نیز فکر می کنند هکرها شهرهای هوشمند را نشانه خواهند گرفت.

استرود افزود:

مراکز شهری دارای اهداف بالقوه و جذابی برای افراد مبتلا به ذهن بیمار هستند؛ بنابراین برای شهرها این مسئله از اهمیت زیاد برخوردار است تا متخصصان امنیتی آموزش دیده سرمایه گذاری کنند و اطلاعات و زیر ساخت های فناوریشان به روز رسانی شود.

اکثر پاسخ دهندگان معتقدند که اجرای ابزار و تکنیهای جدید مانند شبکه های هوشمند و هوش مصنوعی امنیت سایبری از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما کمتر از نیمی از آنان این احتمال را می دهند که تا 5 سال آینده این مسئله به مرحله ی اجرا در آید.

سه چهارم از آنان همچنین شرح می دهند، مسئولان شهرداری در آموزش شهروندان در مورد مزایای زندگی در شهرهای هوشمند اقدامات لازم را به اندازه ی کافی انجام نداده اند. درحالی که 67 درصد گفته اند مقامات شهرها نیاز به بهبود مدیریت و درک تکنولوژی دارند.

به کارگیری فناوری هوشمند برای مدرن سازی پارکینگ ها ، سیستم های شناسایی و سایر خدمات شهری می تواند موجب کارآیی و کاهش تراکم شود.




منبع : آیساکا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار