کد خبر: ۱۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 16
کاربران به طور متوالی به تایپ برای جستجو یا مکالمات از طریق پیام رسان ها نیاز دارند که در مواردی تایپ کردن بسیار دشوار است و قابلیت تایپ صوتی در چنین مواردی بسیار کاربردی خواهد بود.

به گزارش آی تابناک : در ابتدا تایپ صوتی گوگل از زبان فارسی پشتیبانی نمی کرد. اما همانطور که می دانید تایپ صوتی گوگل به زبان فارسی در اندروید ارائه شده است و به راحتی می توانید با بیان جملات، متن آن ها را در اختیار داشته باشید. در ادامه به بررسی این قابلیت و آموزش دسترسی به آن خواهیم پرداخت.

برای دسترسی به تایپ صوتی به زبان فارسی کافی است تا کیبورد گوگل را فعال نمایید و تنظیمات زیر را اعمال کنید. برای فعال سازی کیبورد گوگل باید وارد Settings شوید. 

وارد گزینه ی Language & input شوید.

در بخش Keyboard ابتدا کیبورد گوگل را فعال کنید و گزینه ی Google Voice Typing را تیکدار نمایید تا تایپ صوتی گوگل در کیبورد شما فعال شود.

برای فعال سازی زبان فارسی باید کیبورد را در بخش پیام ها باز کنید و بر روی میکروفون کلیک کنید.

در کادر باز شده بر روی آیکون تنظیمات کلیک نمایید.

در صفحه ی باز شده بر روی Languages کلیک کنید و زبان فارسی را تیکدار نمایید و بر روی Save کلیک کنید.

در نهایت خواهید دید که از این پس با کلیک بر روی میکروفون در کیبورد گوگل با بیان جملات، متن تایپ شده ی آن را در اختیار خواهید داشت. این قابلیت در بخش جستجو، ارسال پیام و در تمامی مواردی که نیاز به تایپ کلمات است کاربردی خواهد بود. قدرت تشخیص این قابلیت به کمک هوش مصنوعی بسیار بالا است و به راحتی تمامی کلمات و جملات عامیانه را تشخیص خواهد داد. این قابلیت تایپ صوتی غلط های املایی را نیز بسیار کاهش می دهد.



منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار