کد خبر: ۱۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 15
موزیلا، کمپانی سازنده مرورگر معروف موزیلا، در حال کار روی مرورگر جدیدی با نام «اسکات» (Scout) است.
به گزارش آی تابناک : با توجه به اطلاعات به دست آمده برای استفاده از اسکات نیازی به کلیک‌های پشت‌سرهم همانند موزیلا ندارید و این مرورگر از دستورات صوتی پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر به کمک صدای خود می‌توانید وب‌گردی کنید.

جالب اینجاست به نظر می‌رسد که دستورات صوتی مرورگر تنها به باز کردن صفحات و کارهای مشابه محدود نمی‌شود و اسکات همچنین توانایی این را دارد تا متن‌ صفحه‌ها را بخواند. در همین هفته نیز موزیلا دورهمی را برگزار می‌کند که طی آن، از اسکات و ایده کلی این پروژه رونمایی خواهد شد.

گوگل کروم با بیش از 50 درصد، بیشترین سهم را بین بازار مرورگرهایی که کاربران استفاده می‌کنند را دارد. در رتبه چهارم نیز موزیلا فایرفاکس با حدود 5 درصد قرار دارد. هر چند موزیلا با بروزرسانی‌های خوبی که در این چند ماه برای فایرفاکس منتشر کرده توانسته از لحاظ کیفی، فاصله‌اش را با رقبا کمتر کند اما یک مرورگر با پشتیبانی از دستورات صوتی می‌تواند برگ برنده بزرگتری باشد.

البته با توجه به گفته موزیلا، اسکات فعلا در مرحله اولیه خود به سر می‌برد و مشخص نیست چه زمانی به مرحله عرضه برسد. فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که در دورهمی آتی موزیلا، اطلاعات بیشتری از اسکات و ساز و کار آن منتشر شود.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار