کد خبر: ۱۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 15
برنامه‌های ساخت میان بر و سایدبار در اندروید کم نیستند، اما اپلیکیشن Shortcutter به جرأت کامل‌ترین آنهاست.

به گزارش آی تابناک : این اپ ده مگابایتی برای کسانی طراحی شده که نیازمند دسترسی سریع به بخش‌های مختلف سیستم عامل اندروید هستند که این کار را به سه روش متفاوت انجام می‌دهد.

ساده‌ترین روش ساخت آیکن میان‌بر روی صفحه خانگی است. تنظیمات اندروید، فرمان‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف چیزهایی هستند که با Shortcutter می‌توانند به یک آیکن مستقل در هوم اسکرین شما تبدیل بشوند تا درست مثل یک اپلیکیشن به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

اما روش دوم کمی ساده‌تر و جمع و جورتر است: ساخت میان بر روی نوار Quick Settings. تقریبا هر چیزی که اندروید به شما اجازه بدهد را می‌توانید به شکل یک آیکن تعاملی روی نوار تنظیمات سریع بیاورید که دسترسی فوق‌العاده سریعی به بعضی کارها فراهم می‌کند.

مثلا می‌توانید آیکنی برای نوشتن توییت در نظر بگیرید که وقتی آن را فشار می‌دهید، بلافاصله به اپ توییتر هدایت شوید. حتی ساعت هشدار و اپلیکیشن هواشناسی‌تان را هم می‌توانید به این قسمت منتقل کنید و در لحظه وضعیت پردازش سی پی یو را هم از روی نوار تنظیمات سریع ببینید.

البته اینجا روش سومی هم وجود دارد که چیزی نیست جز ساخت سایدبار. تمام تنظیمات و فرامین و اپ‌هایی که گفتیم می‌توانند به شکل یک میان بر روی سایدبار اختصاصی Shortcutter بنشینند که به میزان زیادی قابل شخصی‌سازی هم هست. از رنگ و نوع چینش آیکن‌های این سایدبار گرفته تا شکل و شمایل نحوه ظاهر شدن آن کاملا به دست خود شماست که جزو بزرگترین مزایای این برنامه به شمار می‌رود.

Shortcutter حتی برای نحوه قرارگیری این سایدبار هم به شما حق انتخاب می‌دهد. آیا دوست دارید که سایدبار شما به شکل یک منوی کشویی باشد یا یک پنجره شناور روی صفحه خانگی؟ هر دو گزینه را در تنظیمات اپلیکیشن در اختیار دارید.

اپلیکیشن هم دارای نسخه رایگان و هم نسخه پولی است که با خرید نسخه پولی می‌توانید به میان‌برهای منحصر به فرد و خاص‌تری دسترسی پیدا کنید. اما اگر استفاده‌تان در حد معمولی باشد تصور می‌کنیم نسخه رایگان هم به خوبی پاسخ نیازهایتان را بدهد. ضمنا بسیاری از امکانات Shortcutter به روت احتیاجی ندارند، اما بعضی میان‌برها که به تنظیمات سیستمی مرتبط می‌شوند را فقط با دسترسی روت می‌توانید آزاد کنید.

 

 

 

با تمام این اوصاف اما Shortcutter محدودیت ناامیدکننده دارد: اپلیکیشن فقط از اندروید ۷ نوقا و نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل پشتیبانی می‌کند. متأسفانه در نسخه‌های قدیمی‌تر  قادر به نصب اپلیکیشن نیستید و با توجه به این که انتشار آپدیت‌های اندروید برای برندهای مختلف نظم و ترتیب مشخصی ندارد، نقطه ضعفی برای این اپلیکیشن محسوب می‌شود.

با این وجود اگر از یک موبایل اندرویدی جدید استفاده می‌کنید، Shortcutter می‌تواند دریایی از میان‌برهای فوق‌العاده کاربردی در اختیارتان بگذارد که با وجود آن‌ها نه فقط صفحه خانه را خلوت کنید، بلکه با دسترسی بسیار سریع به بخش‌های مختلف سیستم عامل تجربه فوق‌العاده لذت‌بخشی از کار با اندروید داشته باشید.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار