کد خبر: ۱۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 15
گروهی در آیندهوون هلند در حال ساخت اولین خانه‌های قابل سکونت با فناوری چاپ سه بعدی در دنیا هستند.

به گزارش آی تابناک : شاید ساخت خانه‌هایی که در برخی از فیلم‌های علمی-تخیلی دیده می‌شوند، دور از ذهن باشند اما یک گروه هلندی در شهر آیندهوون این کشور در حال ساخت خانه‌هایی است که آینده را به امروز منتقل کرده‌اند. این خانه‌ها اولین خانه‌های قابل سکونت هستند که با فناوری چاپ سه بعدی ساخته می‌شوند.

قبل از این، خانه‌هایی از این نوع در جهان ساخته شده بودند اما خانه‌های جدیدی که به تازگی در هلند ساخته می‌شوند، اولین خانه‌هایی هستند که قابل سکوتند. تا به حال 20 خانه با استفاده از این فناوری از پیش اجاره رفته‌اند و شرکت سازنده اعلام کرده این 20 خانه در سال آینده برای سکونت آماده خواهند شد.

این پروژه در حال توسعه تحت عنوان «پروژه Milestone» بین دانشگاه فناوری آیندهوون و چند شریک دیگر قرار دارد تا با بررسی‌های مختلف از لحاظ استانداردهای زندگی مورد آزمایش قرار گیرند. این ساختمان‌ها در حال حاضر در ساکت‌ترین نقطه شهر آیندهوون ساخته می‌شوند. مواد اولیه چاپ سه بعدی آن‌ها بتن است و در ابتدا قرار است به صورت یک طبقه و بلند ساخته شوند اما پس از گذشت چند سال احتمال می‌رود این خانه‌ها در ابعاد بزرگتر و طبقات بیشتر ساخته شوند.

در ادامه می‌توانید فیلمی از نحوه ساخت این خانه‌ها مشاهده کنید.

 

00:0002:48
کد ویدیو







منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار