کد خبر: ۱۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 14
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به اجرای تعرفه جدید واردات لپ تاپ از فروردین ماه امسال، گفت: با اجرای این دستورالعمل، هم اکنون شاهد حذف بازار قاچاق واردات لپ تاپ هستیم.
به گزارش آی تابناک : محمدباقر اثنی عشری با اشاره به بخشنامه کاهش تعرفه واردات لپ تاپ از ۱۵ به ۵ درصد که از ابتدای فروردین ماه از سوی وزارت صنعت، ابلاغ شده است، اظهار داشت: هم اکنون تعرفه واردات لپ تاپ کاهش پیدا کرده و با بخشنامه وزارت صنعت، این تعرفه از ۱۵ به ۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تاثیر این کاهش تعرفه در بازار، آنطور که باید نیست، اضافه کرد: به دلیلی همزمانی با تحولات نرخ ارز، اثرات قیمتی کاهش نرخ تعرفه آن طور که باید محسوس نیست.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با بیان اینکه حواله ارز دولتی به واردکنندگان لپ تاپ تخصیص داده نمی شود و ارز آزاد هم قاچاق محسوب می شود، گفت: با کاهش تعرفه واردات لپ تاپ، اتفاقی که افتاده این است که واردات لپ تاپ به صورت قانونی انجام می شود.

وی افزود: تا پیش از این به دلیل تعرفه بالا، بخش قابل ملاحظه ای از بازار لپ تاپ به صورت قاچاق و توسط واسطه ها انجام می شد که هم اکنون با حذف این شبکه ها، شاهد حذف قاچاق از بازار واردات لپ تاپ هستیم.

اثنی عشری گفت: علاوه بر افزایش قاچاق به دلیل تعرفه های بالا، موضوع کم اظهاری واردکنندگان نسبت به واردات قانونی نیز از دیگر مشکلاتی بود که به دلیل نرخ تعرفه بالا، این بخش با آن روبرو بود. اما هم اکنون با تعرفه متعادل و مناسب کالای لپ تاپ، تمامی کارها به صورت قانونی انجام می شود و تعرفه لپ تاپ از ۱۵ به ۵ درصد کاهش یافته است.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار