کد خبر: ۱۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 14
امسال همه چیز در کامپیوتکس 2018 بسیار عالی بود؛ از صدها سخت افزار رنگارنگ متنوع گرفته تا مودهای جذاب و نوآوری های دل ربا. "سخت افزار" امسال نیز با حضور در کامپیوتکس 2018 گزارش های لحظه ای و اختصاصی را برای شما به ارمغان آورد. در طول پوشش این مطالب متوجه یک مسئله حائز اهمیت شدیم که می تواند بسیاری را به فکر فرو برد.

به گزارش آی تابناک : در نمایشگاه کامپیوتکس، دست کم در 2 سال اخیر شاهد معرفی سخت افزار های واقعیت مجازی بسیاری بودیم. از انواع هدست، کنترلر، کوله پشتی، کامپیوتر و ... گرفته تا سخت افزارهایی با نشان VR Ready که کاربران بسیاری را به سمت این غرفه ها کشانده تا حداقل برای یک بار هم که شده، از دموی این فناوری لذت ببرند. از سوی دیگر بازی های بسیاری در این سیستم ها اجرا شده و شرکت ها قابلیت های VR خود را به نمایش می گذاشتند.

اما در این نمایشگاه خبر چندانی از سیستم و تجهیزات واقعیت مجازی نبود. شاید یکی از برجسته ترین آنها تنها کوله پشتی ZOTAC VR GO 2.0 بود که شامل سخت افزارهای داخلی با قابلیت اجرای واقعیت مجازی بود. این کوله پشتی حتی امکان اجرای نورپردازی SPECTRA را نیز به همراه دارد. اما چرا سیستم و قطعات واقعیت مجازی تا این حد در بزرگترین رویداد کامپیوتری و سخت افزاری جهان کم رنگ بودند؟ چرا شرکت ها محصولات قدیمی خود را در این زمینه بروزرسانی کرده و دستاوردهای جدیدی را ارائه نکردند؟

واقعیت مجازی نیاز به ایجاد نرخ فریم بالا، یعنی 90 فریم برای هر چشم است؛ در نتیجه برای این منظور نیازمند سخت افزارهایی سطح بالا هستیم به عنوان مثال، کارت گرافیک GTX1060 نسخه 6 گیگابایتی به بالا. از سوی دیگر علاوه بر سخت افزار قوی، نیازمند تجهیزات جانبی نظیر HTC vive خواهیم بود. اگر کمی شیرین کاری لازم داشته باشید، قطعا نیازمند کنترلرهای خاص هستید که این مسئله باز هم مبلغ بیشتری را از جیب شما خارج خواهد کرد! در نتیجه یکی از دلایل عدم استقبال کاربران از دنیای واقعیت مجازی، هزینه سرسام آور تامین تجهیزات آن است. با کمی تغییر در دیدگاه، کمبود بازی هایی که دقیقا برای VR طراحی شده اند نیز می تواند یک عامل دیگر برای عدم علاقه کاربران به این بخش باشد.

کاربران با هزینه کمتر، می توانند این فناوری را در کنسول بازی PlayStation VR تجربه نمایند. سونی 388 بازی VR را برای این کنسول در نظر گرفته است که البته همگی آنها هنوز عرضه نشده اند. و در نهایت آخرین دلیل عدم استقبال از VR خصوصا در سیستم های کامپیوتری، عدم علاقه کمپانی های سازنده بازی برای ارائه عناوین مهم و پر طرفدار خود به صورت VR است چراکه در این صورت تنها تعداد کمی از کاربران سخت افزارهای لازم برای رندر این بازی ها را در خانه خواهند داشت و این مسئله یعنی کاهش فروش بازی.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار