کد خبر: ۱۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 14
اپل و کوالکام مدت ها است در زمینه پتنت ها با هم به اختلاف بر خورده اند. این دو کمپانی در 50 مورد، در 16 حوزه قضایی و در 6 کشور مختلف با یکدیگر در جدال هستند، ولی به نظر می رسد در سال جاری میلادی توافقی بین این دو حاصل شود.

به گزارش آی تابناک : اپل کوالکام را به شرایط ناعادلانه برای استفاده از چیپ ها و حق پتنت ها متهم کرده، در حالی که کوالکام نیز اپل را به نقض تعدادی از پتنت هایش متهم کرده است. با این حال تحلیلگری معتقد است که جلسات کلیدی در سه کشور آمریکا، آلمان و چین می تواند به دستیابی به توافقی زود هنگام منتهی شود.

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده اپل مبلغ 4.5 میلیارد دلار بابت قطعاتی که از آنها استفاده کرده و هزینه شان را نپرداخته، به کوالکام بدهکار است.

اپل ادعا کرده بود که قصد دارد کوالکام را به عنوان تأمین کننده چیپ مودم آیفون ها کنار بگذارد. پس از آن کوالکام در چین به دادگاه رفت و در پی متوقف کردن فروش آیفون ها در این کشور بود. کمیسیون تجارت بین الملل نیز قصد دارد اظهارات کوالکام در زمینه نقض 3 پتنت کوالکام توسط اپل را بررسی نماید. در نهایت ممکن است تصمیم گرفته شود که تمامی مدل های آیفون 7 که از چیپ های کوالکام استفاده نمی کنند در چین توقیف شوند.

اپل و کوالکام

دادگاه دیگری در آلمان نیز اظهارات مطرح شده در مورد شکایت کوالکام در پرونده ای دیگر را بررسی خواهد کرد. در این پرونده کوالکام مدعی شده که اپل در آیفون هایی که از چیپ های ساخت اینتل بهره برده اند، پتنت های آنها را نقض کرده است.

شرکت تولید کننده چیپ در پی آن است که فروش آیفون ها در آلمان را متوقف کند. با این حال هنوز تصمیم اولیه ای در راستای تحقق هدف کوالکام اتخاذ نشده است.

در حالی که بر اساس گزارش ها انتظار می رود که در برخی موارد و در نیمه دوم سال جاری توافق هایی در برخی زمینه ها حاصل شود، ولی کینه هایی که دو کمپانی برای یکدیگر ایجاد کرده اند موجب شده دستیابی به توافق مشکل شود.




منبع : فون آرنا ، 9TO5MAC
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار