کد خبر: ۱۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 14
قوانین جدید اپل استور بیشتر به نفع کاربران است و به حفاظت از اطلاعات آنها در برابر توسعه دهندگان اپلیکیشن ها اختصاص دارد.
به گزارش آی تابناک : اپل برخی از قوانین اپ استور را به منظور حفاظت بیشتر از کاربران تغییر داده و دست برخی از توسعه دهندگان در استفاده از اطلاعات کاربران را کوتاه کرده است. پیش از این توسعه دهندگان به لیست مخاطبین دسترسی داشتند و در برخی موارد بدون دریافت رضایت صریح آنها، اقدام به فروش داده هایشان می کردند.

اعمال تغییراتی در قوانین جدید اپل استور
قوانین جدید اپل استور به حفاظت از اطلاعات کاربران می پردازد. دیگر توسعه دهندگان اجازه استفاده از اطلاعات کاربران بدون اجازه را ندارند. قوانین جدید اپل استور به طور صریح توضیح می دهد که توسعه دهندگان اجازه تبدیل کردن لیست آدرس ها به پایگاه داده ای از مخاطبین کاربران و فروش این پایگاه داده به دیگران را ندارند.

البته توسعه دهندگان می توانند به منظور استفاده از لیست مخاطبین در اپ خود از آنها درخواست کنند، اما باید دقیقاً به کاربر بگویند که چه کاری می خواهند با این داده ها انجام دهند.

به نظر می رسد تغییرات اخیر در قوانین اپ استور اپل در راستای جلوگیری از اتفاقاتی مشابه با مشکلات پیش آمده برای فیسبوک باشد. با این حال باید اشاره کرد که اپل نمی تواند در مورد اطلاعات کاربرانی که احتمالاً پیش از این توسط توسعه دهندگان جمع آوری و یا فروخته شده، کاری کند.




منبع: Bloomberg
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار