کد خبر: ۱۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 13
با این که در گذشته هم شاهد تلاش اینتل برای ورود به بازار کارت‌های گرافیک بوده‌ایم، اما این بار آن‌ها به طور جدی عزم خود را برای ورود به بازار کارت‌های گرافیک دیتاسنتر‌ها و البته دنیای گیمینگ گرفته‌اند و صرفاً باید ببینیم که برای کدام یک از این دو حوزه اولین گام را بر می‌دارند.

به گزارش آی تابناک : سرانجام اینتل به صورت رسمی تایید کرد که اولین چیپ ‌گرافیکی اختصاصی آن‌ها به زودی و در سال ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد و این مسئله را از طریق یه توییت در روز سه‌شنبه به اطلاع همه رساند.

اینتل اعلام کرده است که هدف آن‌ها صرفاً تولید کارت گرافیک برای دیتاسنترهای نیست و بازار پی‌سی گیمینگ را هم مد نظر دارند اما همچنان مشخص نیست که آن‌ها در ابتدا برای کدام یک از این پلتفرم‌ها به تولید محصول خواهند پرداخت.

از سال ۲۰۱۷ و با در خدمت گرفتن رئیس بخش گرافیک AMD، آقای راجا کودری(Raja Koduri) کاملاً مشخص بود که این کمپانی تصمیم خود برای ورود به بازار کارت‌های گرافیک را گرفته است. با توجه به سابقه‌ی بسیار خوب کودری در صنعت گرافیگ، کاملاً انتظار می‌رفت که در یک چرخه‌ی حداقل سه ساله، ما شاهد اولین محصولات قابل لمس از جانب اینتل در بازار گرافیک‌ باشیم.

بر اساس تحلیل‌هایی که صورت گرفته، این گونه در نظر گرفته شده است که اینتل برای این که بتواند وارد رقابت با نمونه‌های تولیدی AMD و NVIDIA شود، باید در اولین گام خود محصولاتی هم‌رده با محصولات این دو شرکت و یا در بدترین حالت، با حداقل ۸۰ درصد کارایی آن‌ها تولید کند که البته این تحلیل‌ها با نگاهی تردید آمیز به تحقق این مسئله نگاه می‌کنند و دلیل آن تجربه‌های ناکام این کمپانی در گذشته و همچنین تجربه‌ی بسیار بیشتر دو کمپانی رقیب در این زمینه است. شاید در نگاه اول تولید یک سخت‌افزار جدید تنها هدف پیش روی یک کمپانی باشد، اما تولید و پرورش یک اکوسیستم نرم‌افزاری پیرامون محصول تولید شده هم اهمیت کمتری از تولید خود سخت‌افزار ندارد و این مسئله خود به تنهایی می‌تواند موفقیت یا شکست یک محصول را تضمین کند و باید ببینیم که همانند سال‌های قبل، آیا اینتل سرانجام در میانه‌های راه از تصمیم خود منصرف می‌شود و یا این که این بار مسئله جور دیگری رقم خواهد خورد.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار