تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 13
بنیان گذاران پیام رسان واتساپ تمایلی به کار در مقر فیسبوک ندارند. اطلاعاتی به دست آمده که نشان می دهد آنها از کار در این محل نفرت دارند.
به گزارش آی تابناک : افراد نزدیک به جان کوم و برایان اکتوم، بنیان گذاران پیام رسان واتساپ اعلام کردند که آنها هیچ علاقه ای به کار در مقر فیسبوک ندارند. بنیان گذاران پیام رسان واتساپ با مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک رابطه‌ی خوبی ندارند.

نبود رابطه مناسب میان بنیان گذاران پیام رسان واتساپ و مارک زاکربرگ
جان کوم و برایان اکتوم، هر دو بر استفاده‌ نکردن از تبلیغات در پلتفرم واتساپ باور استوار دارند اما فیسبوک که به‌عنوان پادشاه تبلیغات دیجیتال شناخته می‌شود، همواره بر استفاده از تبلیغات برای افزایش درآمدها تأکید دارد.

البته بین مدل تجاری این دو پلتفرم تفاوت هایی وجود دارد و چالش‌های داخلی رفته‌رفته به‌ سوی مشکلات شخصی و سوءتفاهم‌ سوق پیدا کرده است. به‌عنوان نمونه، گفته می‌شود که بنیان گذاران پیام رسان واتساپ از دفتری که در مقر فیسبوک به آن‌ها داده شده ، رضایت ندارند.

در این بین کارمندان فیسبوک نیز از امکانات بیشتری که به همکاران جدیدشان داده شده بود، رضایت نداشتند. زیرا کارکنان واتساپ از میزها و سرویس‌های بهداشتی بزرگ‌تری بهره می‌برند که ناخشنودی کارمندان فیسبوک را در بر داشت.

یکی دیگر از دلایل ناخشنودی بنیان گذاران پیام رسان واتساپ از کار در شرکت بزرگی چون فیسبوک، محدودیت‌های موجود در اینگونه شرکت‌ها بود. جان کوم در همین‌ رابطه، بارها با زاکربرگ و دیگر مدیران فیسبوک بر سر جزئیات کوچکی صحبت کرده بود، اما نتیجه‌ی در بر نداشت.

یکی از کاربران فیسبوک اعلام کرده:

این اختلافات کوچک و تند و تیز در شرکتی اتفاق افتاده است که همواره به خود در قبال اعمال عدالت در محیط کار می‌بالد.

باتوجه به تفاوت نگرش مدیران فیسبوک و واتساپ در قبال استفاده از تبلیغات، وقوع چنین اتفاقی اجتناب‌ناپذیر بود و در نهایت باعث شد بنیان‌گذاران این پیام‌رسان، راهشان را از فیسبوک جدا کنند و میلیاردها دلار به سران این شرکت ببخشند.

.

منبع: fastcompany
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار