کد خبر: ۱۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 12
عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه آینده دنیا در دیجیتالی شدن و ارزش‌آفرینی است، تصریح کرد: با بررسی روندهای تحول دیجیتال، می‌توان با اطمینان بیان کرد یکی از مهم‌ترین صنایعی که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد، صنعت پزشکی و سلامت است.
به گزارش آی تابناک : دکتر مهدی شامی زنجانی در این باره اظهار کرد: با وجود این که فناوری‌های تله‌مدیسین در دنیا، مربوط به دهه هشتاد میلادی بوده، کشور ما هنوز رشد قابل ملاحظه‌ای را در این حوزه کسب نکرده است و نمی‌توان انتظار ارزش‌آفرینی را از این حوزه داشت.

دکتر شامی زنجانی با اشاره به اهمیت تحول دیجیتال در صنعت پزشکی و بیان این حقیقت که در بسیاری از کشورهای جهان شاهد میان‌سال شدن جمعیت هستیم، افزود: در ایران نیز، جمعیت جوان کشور تا حدود 3 سال آینده وجود دارد و پس از آن وارد میان‌سالی جمعیت خواهیم شد و همین موضوع، اهمیت توجه به این صنعت را بیش از پیش روشن می‌کند.

وی در ادامه، به فناوری‌های تحول‌آفرین اشاره کرد و افزود: این فناوری‌ها در هر کجا که پای گذاشته‌اند، مدل‌های کسب‌وکار را تغییر داده و رضایت، ارزش و تجربه‌ای بزرگ را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرده‌اند. در حوزه سلامت و پزشکی، بسیاری از کشورها با به‌کارگرفتن فناوری‌های تحول آفرین، به چنین ارزش آفرینی می‌پردازند. راه‌اندازی بیمارستان‌های دیجیتال، گسترش ارائه خدمات درمانی از راه دور، به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند در مدیریت نیازمندی‌های بیمارستان‌ها، تحلیل کلان‌داده‌ها برای بررسی وضعیت سلامت بیماران و به تبع آن، کاهش مرگ‌ومیرهای ناشی از عدم تشخیص به‌موقع بیماری، از نمونه‌های کاربرد فناوری‌های تحول‌آفرین در این صنعت است.

مدیر دوره DBA تحول دیجیتال دانشگاه تهران در ادامه ضمن تاکید بر مهارت‌های دیجیتال به‌عنوان مهم‌ترین عامل در موفقیت دیجیتال صنعت پزشکی و سلامت، تصریح کرد: حضور در دوره DBA تحول دیجیتال، می‌تواند به سازمان‌های این صنعت کمک کند تا به بازآفرینی هرچه بهتر خود در این عصر اقدام کنند. هدف این دوره، پرورش مدیرانی با تفکر و نگرش دیجیتال است که این مهم یکی از گام‌های اصلی در مسیر دیجیتالی‌شدن صنعت پزشکی و سلامت کشور خواهد بود.

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال، در ادامه افزود: سازمان‌های فعال در این صنعت می‌توانند با شرکت در سومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال، با بهره‌مندی از مدل ارزیابی 20200، به ارزیابی بلوغ دیجیتال خود بپردازند و از این طریق به بهترین شکل نقشه راه تحول دیجیتال خود را تدوین کنند.

دکتر شامی زنجانی تاکید کرد: امروز باید همه صنایع کشور به‎سمت دیجیتالی‌شدن حرکت کنند و هرگونه تاخیر در این رهسپاری، باعث عقب‌ماندن بیشتر از کشورهای منطقه و دنیا خواهد شد.




منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار