کد خبر: ۱۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 12
افزایش قابلیت های اسکایپ و تلاش برای بهبود آن یکی از اهداف مهم مایکروسافت است. اسکایپ برای رقابت با سایر پیام رسان ها باید بهبود یابد.

به گزارش آی تابناک : همه می دانیم که اسکایپ، یک سرویس تماس ویدئویی محبوب بود که از زمان آمدن سایر پیام رسان ها با ویژگی ها و قابلیت های متعدد تقریبا به یک برنامه ی بی استفاده تبدیل شد. البته ممکن است تعدادی از کاربران از آن استفاده کنند اما مایکروسافت مجبور است به فکر افزایش قابلیت های اسکایپ باشد تا این برنامه بیشتر از این بی مصرف نباشد.

امروزه انواع مختلفی از سرویس‌های پیام‌رسان مانند واتساپ و منسجر فیسبوک وجود دارند که قادرند علاوه بر پیام‌رسانی آنلاین، قابلیت تماس ویدئویی و صوتی را نیز به کاربران ارائه کنند. البته پلتفرم های دیگری نیز وجود دارند که دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند. کاربران روز به روز به استفاده از پیام رسان هایی تمایل پیدا می کنند که ویژگی های متمایزی داشته باشند، بنابراین اگر مایکروسافت قصد رقابت با این پلتفرم ها را دارد باید به فکر افزایش قابلیت های اسکایپ باشد تا بیشتر از این از قافله عقب نماند.

بررسی راه های افزایش قابلیت های اسکایپ

مایکروسافت برای افزایش قابلیت های اسکایپ باید اقداماتی جدید را انجام دهد تا بتواند توان رقابتی اسکایپ را افزایش و بهبود بخشد. قصد داریم در ادامه به بررسی نقطه ضعف های اسکایپ و روش‌هایی حل آن‌ها توسط مایکروسافت بپردازیم. با تکراتو همراه باشید.

۱.ارائه قابلیت اس‌ام‌اس رله برای دیگر پلتفرم‌ها

تلاش مایکروسافت برای افزایش قابیلت های اسکایپ 1

این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند به‌وسیله‌ی اپلیکیشن اسکایپ در کامپیوتر شخصی خود، پیام‌ کوتاه ارسال و دریافت کنند. اس‌ام‌اس رله قابلیتی بسیار کاربردی و بی‌نظیر است البته در پلتفرمی منسوخ. اسکایپ در بازه ای از زمان به مکانی برای ارسال و دریافت پیام‌ کوتاه (SMS) تبدیل شده بود. یعنی کاربران می توانستند به ارسال پیام‌های اسکایپ و پیام‌های کوتاه درون اپلیکیشن اسکایپ در ویندوز ۱۰ موبایل بپردازند. در ادامه این قابلیت به نفع قابلیت اس‌ام‌اس رله (SMS relay) کنار گذاشته شد.

ویندوز ۱۰ موبایل تنها سیستم‌عامل موبایلی است که هم اکنون از اس‌ام‌اس رله پشتیبانی می‌کند. البته مایکروسافت به تلاش‌های خود در حوزه‌ی موبایل به‌صورت رسمی پایان نداده، اما این ویژگی گویا به دست فراموشی سپرده شده است. مایکروسافت در مورد ارائه‌ی این قابلیت در اندروید هم سخن گفته بود اما هیچ‌گاه به‌صورت آزمایشی هم محقق نشد.

در ایالات متحده استفاده از پیام کوتاه همچنان یکی از روش‌های محبوب پیام‌رسانی است. بنابراین اگر بتوان از تمام دستگاه‌های اجرا‌کننده‌ی اسکایپ این نوع پیام را به افراد ارسال کرد بسیار مناسب خواهد بود. تمرکز بر روی این ویژگی باعث افزایش قابلیت های اسکایپ خواهد شد و می تواند یک وجه تمایز برای اسکایپ باشد.

۲.به‌روزرسانی کردن رابط کاربری

تلاش مایکروسافت برای افزایش قابیلت های اسکایپ 2

با وجود اینکه رابط کاربری اسکایپ زیاد قدیمی به نظر نمی رسد اما یکی از مواردی است که مایکروسافت باید برای افزایش قابلیت های اسکایپ به آن توجه کند. رابط کاربری اسکایپ از عناصر امروزی طراحی بهره‌مند نیست. هر چند تاکنون چند بار نیز بروزرسانی شده اما هنوز به اندازه کافی جذاب نیست.

بهتر است در سبک طراحی این برنامه و برخی دکمه‌های آن مانند تماس ویدئویی و اشتراک‌گذاری تصویر تغییراتی ایجاد شود. لازم به ذکر است که این پیام رسان جدیدا در برخی از نسخه‌ها از جمله اندروید تغییرات جدیدی دریافت کرده است.

از جمله این تغییرات و بهبودها می توان به بهبودهای طراحی نظیر افزودن تم تیره، اشاره نمود. بعضی از تغییرات جدید اسکایپ اعتراض کاربران را نیز به همراه داشته است. به گفته آنها بزرگ‌ترین مشکل موجود در طراحی جدید اسکایپ این است که انجام برخی از وظایف به طی کردن مراحلی اضافی و طاقت‌فرسا نیاز دارد.

بنابراین از نظر طراحی نیز لازم است اسکایپ تغییر کند و اقداماتی اساسی در بخش طراحی آن ایجاد شود.

۳.تمرکز بر پیام‌رسانی در اسکایپ

تلاش مایکروسافت برای افزایش قابیلت های اسکایپ 3

برای افزایش قابلیت های اسکایپ بهتر است مایکروسافت به نظر کاربران نیز اهمیت دهد و قابلیت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز آن‌ها را در اختیارشان قرار دهد. هر چند اسکایپ شهرت خود را به دلیل ارتباطات ویدیویی به دست آورده است، اما بسیاری از کاربران، اسکایپ را یک سرویس پیام رسان می دانند.

البته آنگونه که به نظر می رسد موتور پیام‌رسانی اسکایپ تاریخ گذشته است و سرعت پایینی دارد. این موتور از پایداری نسبتا خوبی بهره می‌برد، اما بسیاری از کاربران می‌گویند هنگامی که قصد ارسال پیام دارند، می‌خواهند پیامشان به نحو مطمئن و بلافاصله‌ای فرستاده شود. اگر پیغامی با تأخیر قابل توجه ارسال شود، می‌تواند کل گفتگوی دو طرف را به‌هم بریزد.

اسکایپ همچنین مشکل حذف پیام‌ها را دارد و محتوای ارسال‌شده حتی در صورت حذف شدن هم می‌تواند قابل دستیابی باشد. پس در اینجا باید گفت استفاده از اسکایپ در این شرایط مناسب نیست زیرا با وجود سایر پیام رسان ها که چنین مشکلی ندارند و به رمزنگاری دو طرفه هم مجهز هستند، دیگر کسی تمایلی به استفاده از اسکایپ نخواهد داشت.

۴.توقف در توسعه‌ی نسخه‌های مختلف اسکایپ

تلاش مایکروسافت برای افزایش قابیلت های اسکایپ 4

معمولا کیفیت مهم تر از کمیت است؛ مخصوصا زمانی که از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها صحبت می شود. نسخه‌های مختلفی از اسکایپ در ویندوز ۱۰ موجود است و ظاهرا مایکروسافت قصد تمرکز بر هیچ کدام از آن‌ها را ندارد. با وجود آنکه نسخه‌ی پلتفرم ویندوز یونیورسال (UWP) اسکایپ در تمام دستگاه‌های ویندوز ۱۰ در دسترس است، نسخه‌ی کلاسیک این سرویس همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد و به‌روزرسانی‌ها و قابلیت‌های جدید را دریافت می‌کند. البته اینکه انتقال تمام ویژگی‌های نسخه‌ی کلاسیک به نسخه‌ی پلتفرم ویندوز یونیورسال زمان می‌برد، قابل درک است؛ اما به‌ نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد کنار گذاشتن نسخه‌ی کلاسیک را نداشته باشد.

این مشکل بیشتر در ویندوز ۱۰ قابل مشاهده است و تنها به سیستم‌عامل مایکروسافت محدود نیست. اسکایپ و اسکایپ لایت در پلتفرم‌های موبایل قابل دسترس هستند و مایکروسافت با اپلیکیشن دیگری نیز به نام اسکایپ کوییک تلاش کرد تا از اسنپ‌چت کپی‌برداری کند. مایکروسافت ظاهرا نمی‌تواند به یک اسکایپ واحد و یکپارچه متعهد شود و این مسئله توانایی آن‌ها را در ارائه‌ی تجربه‌ای بی‌نقض در تمام پلتفرم‌ها کاهش داده است.

۵.ساده‌سازی یافتن افراد مهم است

تلاش مایکروسافت برای افزایش قابیلت های اسکایپ 5

یافتن افراد و دوستان در اسکایپ یک چالش پیچیده‌ است. البته اگر فرد مورد نظر در لیست مخاطبان حضور داشته باشد یا نامی منحصربه‌فرد نیز داشته باشد، اصلا دشوار نیست و آسان است اما مشکل اصلی زمانی است که فرد مورد نظر نام رایجی داشته باشد.

در این حالت ، باید بین انبوه پروفایل‌های مختلفی که صاحب این نام هستند، جستجو صورت گیرد. هرچند این مشکل در سال‌های اخیر بهبود یافته اما پیدا کردن افراد در اسکایپ همچنان امر زمان‌بر و طاقت‌فرسایی محسوب می‌شود.

۶.یکپارچگی اسکایپ با دیگر سرویس‌های مایکروسافت

تلاش مایکروسافت برای افزایش قابیلت های اسکایپ 6

اینکه بتوان از این پلتفرم به‌عنوان یک پیام‌رسان چند سرویسه‌ی مایکروسافت استفاده کرد، به نوعی افزایش قابلیت های اسکایپ اتفاق افتاده است. در این حالت می توان تمام پیغام‌های خود را که از تمام اپلیکیشن‌های مایکروسافت ارسال شده، در یک مکان مشاهده کرد. زیرا مایکروسافت صاحب انبوه سرویس‌هایی است که از پیام‌رسانی داخلی بهره می‌گیرند و از جمله می توان به اسکایپ، ایکس‌باکس و لینکدین، اشاره نمود.

ممکن است برخی از افراد علاقه‌ای به این قابلیت نداشته باشند اما می‌توان آن را به‌عنوان گزینه‌ای اختیاری در اختیار کاربران قرار داد. علاوه بر این، می‌توان به همان شکلی که اوتلوک مخاطبان را ادغام می‌کند، از امکان ادغام گفتگوها در اسکایپ نیز بهره‌مند شد.

اسکایپ وضعیت مناسبی ندارد!

تلاش مایکروسافت برای افزایش قابیلت های اسکایپ 6

با وجود اینکه مایکروسافت نزد بسیاری از کاربران شرکت محبوبی است اما برای بیشتر محبوب شدن و ارائه سرویس های جدید تلاش نمی کند. مسئله ای که در اینجا ذهن را مشغول می کند، سوء مدیریت ردموندی‌ها در قبال بسیاری از محصولات خود است که باعث شده بسیاری از مصرف‌کنندگان ناراضی باشند.

به‌ نظر می‌رسد که مایکروسافت بخش‌هایی از اسکایپ را که برای کسب‌وکار لازم بود، جدا کرده و اسکایپ مخصوص مصرف‌کنندگان را به حال خود رها کرده است.

مایکروسافت با افزایش قابلیت های اسکایپ فرصت بی‌نظیری در اختیار دارد تا بتواند آن را به محبوب‌ترین پلتفرم پیام‌رسانی در دنیا تبدیل کند. اسکایپ بسیاری از قابلیت‌های حیاتی رقبای خود را ندارد، طراحی آن قدیمی است و چندان دلچسب نیست، به اندازه‌ی کافی به‌روزرسانی نشده و صرف نظر از نسخه‌های مختلفی که دارد، برای بسیاری از کاربران به پیام‌رسانی غیر قابل مطمئن و ناپایدار تبدیل شده است.

با وجود واتساپ، مسنجر فیسبوک، دیسکورد، تلگرام و محصولات اپل که توانسته اند بازار ارتباطات اینترنتی را به تسخیر خود درآورند، دیگر کسی نیست که به استفاده از اسکایپ تمایلی داشته باشد. رقبای اسکایپ ویژگی‌هایی را ارائه می کنند که کاربران به سختی می‌توانند از آن‌ها صرف نظر کنند و به اسکایپ بازگردند.

پس مایکروسافت برای رقابت در بازار فعلی پیام‌رسان‌ها باید نواقص یادشده را برطرف کند.

.

منبع: windowscentral

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار