کد خبر: ۱۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 11
آنر به عنوان زیرمجموعه برند هوآوی به خاطر ساخت گوشی های هوشمند مقرون به صرفه شناخته شده است. بیشتر محصولات این شرکت در چند سال اخیر زیر 500 دلار هستند، برای مثال در اوایل پائیز Honor 7X به دلیل کیفیت ساخت محکم، عملکرد خوب و قیمت فوق العاده 200 دلاری کاربران زیادی را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش آی تابناک : گوشی Honor View 10 نیز به دلیل ویژگی های رده بالا و برچسب قیمت 500 دلاری توانست جایگاه بالایی در بازار برای خود به دست آورد، این گوشی در مقایسه با آن دسته از دستگاه های رده بالا که تقریبا 1000 دلار قیمت گذاری شده اند بسیار مقرون به صرفه است. آیا این گوشی واقعا ارزش انتخاب کردن را داد؟ ما در اینجا این مسئله را بررسی خواهیم کرد.

موارد موجود در جعبه:
خود گوشی Honor View
10
شارژر
ابزار سیم کارت
کابل یو اس بی نوع C
قاب سیلیکونی

طراحی

آنر ویو 10شرکت آنر در طراحی گوشی جدید آنر ویو 10 تفاوت چندانی با آنر 7 ایکس ایجاد نکرده است. به جز چیزهای خیلی کوچکی مثل محل قرار گیری خطوط آنتن و اضافه شدن یک سنسور اثر انگشت به پایین صفحه، گوشی ویو 10 تا حد زیادی شبیه به 7 ایکس است.

صفحه نمایش

آنر ویو 10بر روی کاغذ صفحه نمایش ویو 10 ویژگی های یکسانی با صفحه نمایش گوشی های 7 ایکس و هوآووی میت 10 پرو دارد. مخصوصا این گوشی دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6 اینچیIPS LCD با رزولوشن 1080 در 2160 فول ویو و نسبت تصویر 18 به 9 است. اما این صفحه نمایش در مقایسه با آنر 7 ایکس از ارتقاء قابل توجهی برخوردار است: زاویه دید، خروجی روشنایی و باز آفرینی رنگی بهتر ، اما به هر حالاصفحه نمایش به اندازه صفحه نمایش اولد میت 10 پرو چشمگیر نیست.

پردازنده و عملکرد
در بخش سخت افزاری، این گوشی به قدرتمندترین سخت افزار کمپانی هواوی مجهز شده است. در واقع این گوشی یک پردازنده هشت هسته ای کایرین 970 دارد که همان پردازنده ای است که در گوشی میت 10 پرو نیز شاهد آن بودیم. در کنار این پردازنده از یک رم 6 گیگابایتی و یک پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP12 استفاده شده است، این گوشی عملکردی چشمگیر و روان همانند برادر بزرگتر خود ارائه می دهد. مطمئنا، در این گوشی خبری از شگفتی ها و عملکردی که در پرچمدارانی نظیر آیفون ایکس یا گوگل پیکسل 2 ایکس ال شاهد بودیم نیست، اما به هر حال شکایت زیادی در این زمینه وجود ندارد.
به عنوان یک امتیاز برتر، ویو 10 مجهز به یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی است که البته می توان آن را با استفاده از یک کارت میکرو اس دی ارتقاء داد.

دوربین

آنر ویو 10در گوشی ویو 10 نیز از دوربین دو گانه استفاده شده است که شامل یک دوربین 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید و یک دوربین رنگی 16 مگاپیکسلی است، که این دوربین ها به این گوشی این امکان را می دهند که به طور هوشمندانه از افکت بوکه در عکس های پرتره استفاده کند. بر خلاف سیستم دوربین دوگانه میت 10 پرو، سیستم ویو 10 از OIS و لنز های Leica بی نصیب مانده است، همچنین دیافراگم این دوربین ها در مقابل دیافراگم f/1.6 گوشی میت 10 پرو برابر با f/1.8 است.

رابط کاربری دوربین مجموعه ای از حالت های مختلف عکاسی را در اختیار کاربران این گوشی قرار داده است و درست مثل میت 10 پرو رابط کاربری دوربین ویو 10 از هوش مصنوعی برای تشخیص سوژه عکاسی و تقویت عکس ها طبق سوژه استفاده می کند. علاوه بر همه این موارد، یک مورد جالب توجه با نام artist mode در این گوشی وجود دارد که افکت های جالب و همزمانی در عکس ها ایجاد می کند.

ویو 10عکس های با کیفیت و با جزئیات تری نسبت به 7 ایکس خلق می کند. اما در مورد عکس های با نور کم، نتایج تا حد زیادی بی رنگ و مات هستند. همین طور این دوربین نمی تواند کار زیادی در مورد مشکلات فوکوس و OIS انجام دهد.

عمر باتری
در گوشی ویو 10 از یک باتری 3750 میلی آمپر ساعتی استفاده شده است که در صورت استفاده معمولی تا یک روز دوام می آورد. در بسیاری از موارد، شاهد شارژ 40 درصدی در هنگام شب بودیم که این به این معناست که باید برای مصرف روز آینده ، گوشی را هنگام شب شارژ کنید. ویو 10 با استفاده از شارژر دیواری خود حدود 129 دقیقه زمان برای شارژ کامل نیاز دارد که با توجه به استاندارد های این روزها، کمی زیاد است، اما با این حال با توجه به ظرفیت باتری می توان این مسئله را حدس زد.

نتیجه گیری
این گوشی به عنوان یک پرچمدار اما بدون قیمت یک دستگاه پرچمدار در نظر گرفته می شود، قیمت 499 دلاری این گوشی به اهداف بلندپروازانه این گوشی اعتبار می دهد. اگر چه این گوشی نمی تواند در زمینه هایی مانند عملکرد دوربین با گوشی های رده بالایی مانند هوآووی میت 10 پرو 800 دلاری رقابت کند، اما به هر حال یک گوشی کاملا مقرون به صرفه است. در عین حال که این گوشی شباهت زیادی به آنر 7 ایکس 200 دلاری دارد، اما از نقطه نظر تکنیکی خیلی بهتر از آن است.

آنر ویو 10

نقاط مثبت
عملکرد روان
صفحه نمایش با کیفیت
حافظه داخلی زیاد 128 گیگابایت
امکان استفاده به عنوان کنترل از راه دور به خاطر IR blaster و وجود جک هدفون
افکت های جالب توجه حالت artist در دوربین

نقاط منفی
قابلیت های هوش مصنوعی عملکرد خوبی ندارند
مشکلات دوربین در شرایط نور کم



منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار