کد خبر: ۱۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 11
دی اس برند پریمیوم گروه PSA، رسما تولید مدل های کم فروش خود یعنی 4 و 5 را متوقف کرد.

به گزارش آی تابناک : این دو خودرو در سال 2017 با حدود 38.5 درصد افت فروش مواجه شده اند.

دی اس

سال گذشته، دی اس تنها 11746 دستگاه مدل 4 را فروخته بود، این خودرو در حدود 170 هزار دستگاه از پر فروش ترین خودروی این کلاس یعنی فولکس واگن گلف کمتر بود. گرچه دی اس4 توانست از پس خودرویی همچون لکسوس CT200 با فروش 8419 دستگاهی بر بیاید. اما همچنان این آمار فروش توجیح اقتصادی برای کمپانی تولید کننده نداشت. وضعیت مدل 5 به مراتب بدتر بوده و در بازارهای اروپایی تنها 5738 دستگاه از این خودرو در 12 ماه گذشته به فروش رسانده است.

دی اس

سخنگوی این برند پریمیوم گروه PSA اعلام کرده است که تنها فروش پایین این دو مدل، دلیل پایان دادن به تولید آن ها نبوده است و این برند قصد دارد خطوط تولید خود را برای تولید مدل های جدید باز کند.

اولین مدل جدید دی اس7 Crossback بود که در حال عرضه است. طبق برنامه از پیش تعیین شده در سال 2018 تولید هر دو مدل 4 و 5 باید به پایان می رسید.

دی اس

دی اس قصد رونمایی از یک مدل تمام الکتریکی در نمایشگاه پاریس سال جاری که در مهر ماه برگزار خواهد شد را دارد. گفته می شود این خودرو در کلاس کامپکت ارائه خواهد شد. به احتمال بسیار زیاد این خودروی الکتریکی، نسخه ای از مدل 3 Crossback است.

مهندسین این کمپانی در حال حاضر مشغول به تست مدل پلاگ-هیبرید 7 E-Tense هستند که سال آینده عرضه خواهد شد.

در ادامه تغییرات، دی اس تولید مدل دیزلی 3 خود را متوقف خواهد کرد و آن را تنها به صورت اتوماتیک با موتورهای puretech عرضه خواهد کرد.
این تغییر جهت به دلیل قوانین جدید موسوم به WLTP اتحادیه اروپا است. مدل 3 پر فروش ترین خودروی برند دی اس است و در این سگمنت، فورد فیاستا را به عنوان پر فروش ترین خودروی این کلاس در مقابل خود می بیند.

مدل Crossback 3 نیز در نمایشگاه پاریس 2018 رونمایی خواهد شد و خودرویی همچون آئودی Q2 به چالش خواهد کشید.

همچنین دی اس به دنبال عرضه یک سدان به عنوان پرچمدار خود در سال 2020 میلادی است. این خودرو به صورت مستقیم به دنبال رقابت با سری 5 بی ام و بوده و کراس اوورهای بسیاری را به عنوان رقیب مقابل خود می بیند. دی اس به دنبال فروش این خودرو در بازار چین است. خودروهای سدان در بازار داخلی چین بسیار محبوب اند.

تغییرات به بخش فروش و بازاریابی دی اس نیز رسیده است. در حال حاضر این شرکت 200 خرده فروشی در بازار داخلی انگلستان دارد که با شرکت سیتروئن مشترک است. اما از ماه جولای، 30 سایت فروش اختصاصی تنها برای برند دی اس در نظر گرفته خواهد شد و در نهایت به 70 مکان اختصاصی در سرتاسر بریتانیا خواهد رسید.

گفتنی است که دی اس با حضور در  مسابقات موسوم به فرمولا الکتریک به دانش بالایی در زمینه طراحی و ساخت خودروهای برقی دست یافته است و حالا قرار است به عنوان برند پرچمدار کمپانی PSA محصولات شاخص تمام برقی را روانه بازار فروش نماید.




منبع : autocar 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار