کد خبر: ۱۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 11
هکرهای منتسب به چین با نفوذ به رایانه های یک پیمانکار نیروی دریایی آمریکا صدها گیگابایت اطلاعات حساس مرتبط به پروژه های محرمانه را به سرقت برده اند.

به گزارش آی تابناک : مقامات آمریکایی در گفتگو با رسانه های این کشور از حملات سایبری خبر داده اند که طی آن یک شرکت طرف قرارداد «مرکز جنگ زیردریایی نیروی دریایی» مورد حمله هکرهای چینی قرار گرفته است.

این شرکت که ماهیت آن مشخص نشده در زمینه های تحقیق، توسعه، مهندسی و آزمایش سیستم های خودران زیرآبی، زیردریایی و سیستم های پدافندی فعالیت داشته است.

بر این اساس هکرها ۶۱۴ گیگابایت داده های مربوط به پروژه محرمانه «اژدهای دریا» را به دست آورده اند که وزارت دفاع از آن به عنوان ابزار مخرب تهاجمی جدید یاد می کند که در سیستم های تسلیحاتی نیروی دریایی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی کارشناسان اژدهای دریا را یک موشک مافوق صوت ضد شناورها می دانند.

هکرها علاوه بر این داده های اتاق رادیوی زیر دریایی، سنسورها و سیگنال های مرتبط به سیستم های رمزنگاری و کتابخانه جنگ الکترونیک واحد توسعه زیردریایی را هم در اختیار گرفته اند.

نیروی دریایی آمریکا
«جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، با توجه به حساسیت بالای موضع خواستار بررسی مسائل امنیت سایبری مرتبط با این شرکت پیمان‌کار نیروی دریایی شده است.

این هک در حالی رخ داده که منازعات بین این دو کشور بر سر تلاش های پکن برای تسلط بر مناطق دریایی مورد مناقشه از طریق اجرای مانورهای نظامی و ساخت جزایر مصنوعی دوباره اوج گرفته است.

این نخستین بار نیست که سرقت داده های نظامی ایالات متحده به هکرهای چینی نسبت داده می شود. در سال ۲۰۰۹ نیز اتهامات مشابهی در رابطه با سرقت چندین ترابایت داده مربوط به جنگنده فوق پیشرفته F-35 مطرح شده بود. در سال ۲۰۱۴ نیز فردی چینی به نام «سو بین» به اتهام نفوذ به سیستم های شرکت طرف قرارداد وزارت دفاع و سرقت اطلاعات هواپیمای C-17 و جنگنده های F-22 و  F-35 محاکمه شد.





منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار