کد خبر: ۱۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 11
کمپانی CTRL-labs که توسط خالق اینترنت اکسپلورر اداره می شود، از نمونه اولیه دستبندی رونمایی کرده که قابلیت خواندن دستورات ذهنی کاربر را دارد

به گزارش آی تابناک : دستبندی رونمایی کرده که قابلیت خواندن دستورات ذهنی کاربر را دارد.

CTRL-labs که مقر اصلی آن در نیویورک قرار دارد از فناوری رابط کاربری عصبی بهره می برد که ماشین ها را به تابعی از افکار انسانی بدل می سازد. Josh Wolfe موسس «لوکس کاپیتال» که نمونه اولیه ای از این گجت را تست کرده می گوید:

با چشمان خودم آینده را دیدم و حقیقتا عاشق آن شده ام. این فناوری آنقدر منحصر به فرد است که از جادو قابل تمایز نیست.

گجت این کمپانی با اتصال سیستم عصبی به ماشین اجازه پایش دستورات عصبی از طریق دست را فراهم می کند. این سیستم آنقدر حساس است که نیازی به تکان دادن دست نبوده و کنترلر آن حتی ایده ها را نیز تشخیص می دهد.

یکی از نویسندگان سایت «ورج» هم شانس آزمایش این دستبند را پیدا کرده است. وی می گوید ابتدا این وسیله بسیار ابتدایی به نظر رسیده و تنها یک بازوی مجازی در نمایشگر حرکات وی را تقلید می کرده، بنابرین سعی کرده موارد پیچیده تری را امتحان کند:

دست راستم را مشت کرده و با کف دست دیگر آن را گرفتم سپس سعی کردم آن را باز کنم، طبیعتا دست واقعی من باز نشد اما جالب اینجاست که دست مجازی درون نمایشگر با خواندن دستورات ذهنی باز شده بود.

سپس دست راستم را مشت کرده و تنها در ذهنم به بازکردن آن فکر کردم و اینبار هم پس از چند ثانیه مکث دست مجازی باز شد، بنابراین به نظر می رسد این گجت احساساتی را می خواند که کاربر تصمیم به عملی کردن آنها دارد.

CTRL-labs
طرح نوآورانه این کمپانی شرکت های معتبری نظیر «آمازون الکسا»، «اسپارک کپیتال» و «ولکان کپیتال» را به سرمایه گذاری در آن ترغیب کرده است. CTRL-labs در اواخر سال جاری با انتشار کیت توسعه دهندگان به طراحان اجازه می دهد از این رابط کاربری عصبی در کاربردهای دیگر نظیر واقعیت مجازی و افزوده  بهره ببرند.



منبع : MEDIUM 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار