کد خبر: ۱۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 10
شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی بعد از فروش بخش طراحی خود به گوگل، قصد دارد در حوزه‌ فناوری‌های نوین سرمایه‌گذاری کند.
به گزارش آی تابناک : چر وانگ، مدیرعامل اچ‌تی‌سی، در گزارش سالیانه اعلام کرد که به دنبال سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و ۵G است.

در کنار توجه به فناوری‌های نوین، وانگ به بلاک‌چین هم توجه دارد. از نظر وی بلاک‌چین بستری برای معاملات دیجیتال فراهم می‌کند و به همین دلیل اعلام کرده است که اچ‌تی‌سی به بلاک‌چین توجه دارد.

وانگ معتقد است با تغییر رویکرد شرکت و گرایش بیشتر به سمت فناوری‌های نوین، گوشی‌های هوشمند نیز باید برای عصر طلایی سرعت ارتباطات ۵G آماده شوند. در ماه ژانویه، اچ‌تی‌سی طی قراردادی ۱.۱ میلیارد دلاری، بخش طراحی گوشی هوشمند خود را به گوگل واگذار کرد.

انتظار می‌رود اچ‌تی‌سی با درآمد حاصل از واگذاری این بخش بتواند در حوزه فناوری‌های نوین سرمایه‌گذاری کند تا شاهد طرح توسعه بلندمدت و بهینه‌شده‌ای در چرخه فعالیت‌های اچ‌تی‌سی باشیم. ۲۰۰۰ نفر نیروی کاری HTC طی این قرارداد وارد همکاری با شرکت گوگل شده‌اند. فراموش نکنیم که غول تکنولوژی ایالات متحده، حق انحصاری استفاده از پتنت‌های HTC را نیز دارد.

در سه ماهه اول سال جاری میلادی، اچ‌تی‌سی سود خالص قرارداد را پس‌انداز و در پستی اعلام کرد که سودی برابر ۷۹۸ میلیون دلاری کسب کرده و ارزش سهام شرکت به ۰.۸۶ دلار (۲۵.۷۰ دلار جدید تایوان) رسیده است.

در نظر داشته باشید که پیش از این، در ۱۱ دوره پیاپی سه‌ماهه، شرکت متحمل ضرر و زیان شده بود. گزارش سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، ۳۳۰ میلیون دلار (۹.۸ میلیارد دلار جدید تایوان) ضرر و زیان نشان می‌دهد.

به گفته وانگ، قرارداد واگذاری و انتقال نیروی کار اچ‌تی‌سی به گوگل، باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی شرکت شده است و همین مسئله منجر به رشد کنونی و حرکت در مسیر توسعه آتی خواهد شد و اچ‌تی‌سی می‌تواند به طرح‌های توسعه‌ای خود بپردازد.

اچ‌تی‌سی اولین هدست واقعیت مجازی خود را به نام اچ‌تی‌سی وایو (HTC Vive) در سال ۲۰۱۶ به بازار معرفی کرد. در حال حاضر این هدست با تخفیف ویژه به فروش می‌رسد و تخفیف‌ها باعث شد در سال گذشته فروش خوبی داشته باشد.

در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، نسخه ارتقایافته هدست واقعیت مجازی به نام اچ‌تی‌سی وایو پرو ارائه شد که از نظر محتوا، ارتقا و بهبود یافته است. وانگ امیدوار است با ادامه سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نوین، بتواند رؤیای اچ‌تی‌سی را در زمینه Vive Reality به تحقق برساند.

 

منبع: زومیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار