کد خبر: ۱۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 10
نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸ در تایپه، پایتخت کشور تایوان برگزار شد. در این رویداد برخی از جالب‌ترین و بهترین لپ تاپ ها رونمایی شدند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.
به گزارش آی تابناک : برخی از بزرگ‌ترین برندها در تایپه گرد هم آمدند تا در رویداد Computex 2018، جدیدترین و بهترین لپ تاپ ها خود را معرفی کنند. در این رویداد برخی از کاپیوترهای دسکتاپ و لوازم جانبی گیمینگ نیز رونمایی شدند.

کمپانی اینتل، یکی از شرکت‌هایی بود که در این رویداد حضور داشت. این شرکت مدعی شد که به کمک تکنولوژی‌های جدید در نمایشگر، راهکاری را برای افزایش عمر باتری تا ۲۸ ساعت پیدا کرده است. اما تا زمانیکه این رویا به واقعیت تبدیل شود، باید به لپ‌تاپ‌های امروزی اکتفا کنیم. در ادامه به معرفی برخی از بهترین لپ تاپ ها که در رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۸ معرفی شدند، می‌پردازیم؛ با تکراتو همراه شوید.

بهترین لپ تاپ ها در کامپیوتکس ۲۰۱۸

ایسوس زنفون اس (Asus ZenBook S)

بهترین لپ تاپ ها در Computex 2018 +عکس

ایسوس زنفون اس (UX391)، یک لپ‌تاپ قدرتمند با صفحه نمایش ۱۳ اینچی است که لولای جالبی برای آن طراحی شده است. لولای ErgoLift به گونه‌ای طراحی شده که فاصله‌ی تقریبا ۱ اینچی را بین نمایشگر و سطح زیری برقرار می‌کند. در نتیجه، صفحه کلید در زاویه‌ی ۵.۵ درجه‌ای قرار می‌گیرد. کمپانی ایسوس مدعی شده که این سبک طراحی به خنک شدن دستگاه،‌ جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و عملکرد صوتی بهتر کمک می‌کند.

ایسوس زنفون اس علاوه بر این لولای منحصر‌به‌فرد، به یک باتری قدرتمند نیز مجهز شده که ۱۳ ساعت دوام می‌آورد. صفحه نمایش ۱۳ اینچی لپ‌تاپ جدید ایسوس تقریبا بدون حاشیه است و ظاهر زیبایی دارد.

ایسوس زنفون اس با قیمت ۱۱۹۹ دلاری در دسترس قرار می‌گیرد. این یکی از بهترین لپ تاپ های رویداد کامپیوتکس است که از پردازند‌ه‌ی اینتل Core i7-8550U بهره می‌برد. یک حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی DDR3 و حافظه داخلی ۱ ترابایتی PCIe SSD نیز برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است. این دستگاه از ۲۱ خرداد ماه (۱۱ ژوئن) در آمریکا عرضه می‌شود و سپس در سایر بازارهای جهانی به فروش خواهد رسید.

ایسوس زنبوک پرو (Asus ZenBook Pro)

بهترین لپ تاپ ها در Computex 2018 +عکس

یکی از جالب‌ترین و بهترین لپ تاپ ها در کامپیوتکس ۲۰۱۸، ایسوس زنبوک پرو است که به جای تاچ‌پد، از یک صفحه نمایش لمسی برخوردار شده است.

این صفحه‌ی لمسی که با نام ScreenPad معرفی شده،‌ در اندازه‌ی ۵.۵ اینچ ساخته شده است. این صفحه نمایش کوچک دقیقا همانند تاچ‌پدهای معمولی عمل می‌کند که تمامی فرمان‌های شما را روی نمایشگر اصلی به نمایش می‌گذارد. اسکرین پد همچنین به عنوان یک نمایشگر ثانویه عمل می‌کند و کاربر می‌تواند شورتکات‌های اپلیکیشن یا ابزارهای نرم‌افزاری مورد نظر خود را در آن قرار دهد و دسترسی آسان‌تری به آنها داشته باشد.

ایسوس زنبوک پرو در دو مدل طراحی شده است؛ یک نسخه‌ی ۱۵ اینچی با قیمت ۲۲۹۹ دلار که تا تیر ماه آینده در بازارها عرضه می‌شود و یک مدل ۱۴ اینچی که اطلاعاتی درباره‌ی زمان عرضه‌ی آن در دست نیست. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی اینتل Core i9-8950HK برخوردار است.

ام‌اس‌آی پی اس ۴۲ پرستیژ (MSI PS42 Prestige)

بهترین لپ تاپ ها در Computex 2018 +عکس

کمپانی ام اس آی به ساخت سخت‌افزارهای گیمینگ شهرت دارد؛ اما لپ‌تاپ جدید خود را برای شرکت‌ها و کاربران اداری در نظر گرفته است. این لپ‌تاپ تا پایان سال ۲۰۱۸ در بازارها عرضه نخواهد شد، اما نمایش آن در این رویداد،‌ توجه بسیاری از علاقه‌مندان را جلب کرد.

لپ‌تاپ پی‌ اس ۴۲ از یک پردازنده‌ی اینتل Core i7 و پردازشگر گرافیکی انویدیا GeForce MX150 برخوردار شده است که قطر آن به ۰.۶۲ اینچ (۱۵.۹ میلی‌متر) می‌رسد. این لپ‌تاپ در دو مدل طراحی شده است؛ وب‌کم یکی از آنها در لبه‌ی پایینی نمایشگر قرار گرفته و اسکنر اثر انگشت دیگری در گوشه‌ی سمت چپ تاچ‌پد تعبیه شده است.

هواوی میت بوک دی (Huawei MateBook D)

بهترین لپ تاپ ها در Computex 2018 +عکس

یکی از بهترین لپ تاپ ها در کامپیوتکس ۲۰۱۸، جدیدترین میت بوک دی هواوی است که ظاهر زیبایی دارد و با مشخصات رده‌بالایی همراه است. این لپ‌تاپ به نمایشگر ۱۴ اینچی فول اچ دی مجهز شده و یک پردازنده‌ی AMD Ryzen 5 2500U، قدرت آن را تامین می‌کند. این لپ‌تاپ به پردازند‌ه‌ی گرافیکی Radeon Vega 8 مجهز شده و نزدیک به ۱.۴۵ کیلوگرم وزن دارد.

لپ‌تاپ هواوی میت بوک دی با یک پورت یو‌اس‌بی نوع سی شارژ می‌شود. کابل شارژ یو‌اس‌بی نوع سی باعث می‌شود که شارژرهای گوشی‌های اندرویدی با این دستگاه سازگار باشند، علاوه بر اینکه شارژ سریع را نیز امکان‌پذیر می‌‌کند.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه میت بوک دی هواوی، می‌توان به تنظیمات چهار اسپیکر آن اشاره کرد. متاسفانه هنوز مشخص نیست که این لپ‌تاپ در چه تاریخی عرضه خواهد شد.

تایگر رپیدز (Tiger Rapids)

بهترین لپ تاپ ها در Computex 2018 +عکس

طرح نمونه‌ی اولیه‌ی اینتل، دستگاهی است که بخشی از آن لپ‌تاپ و بخش دیگر، نوت‌بوک است. در یکی از قسمت‌ها که کاربری نوت‌بوک دارد، یک صفحه نمایش ۷.۹ اینچی فول اچ دی LCD قرار گرفته که سیستم عامل ویندوز ۱۰ روی آن اجرا می‌شود. در لبه‌ی دیگر نیز یک نمایشگر کاغذی الکترونیکی (EPD) قرار دارد که کاربر می‌تواند روی آن بنویسد یا طراحی کند. تکنولوژی EPD باعث شده تا این سیستم،‌ مصرف باتری بسیار کمی داشته باشد.

بخش EPD در نمونه‌ی اولیه‌ی تایگر رپیدز به منظور یک تکه کاغذ دیجیتالی طراحی نشده است؛ بلکه به عنوان یک صفحه کلید نرم‌افزاری یا نمایشگر ثانویه در صفحات وب طولانی و صفحات گسترده‌ی اکسل عمل می‌کند.

این احتمال وجود دارد که این لپ‌تاپ هرگز به تولید عمده نرسد. اما کمپانی اینتل از این نمونه‌ی اولیه استفاده می‌کند تا الهام‌بخش شرکای سخت‌افزاری خود باشد.




منبع : صبحانه 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار