کد خبر: ۱۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 09
محققان دانشگاه ام آی تی به فناوری جدیدی به منظور تهیه آب پاکیزه و آشامیدنی با استفاده از بخار متصاعد شده از نیروگاه های تولید برق دست یافته اند.
به گزارش آی تابناک : تقریبا ۳۹ درصد از تمامی آب های موجود در رودخانه ها، دریاچه ها و غیره در آمریکا به منظور خنک کردن نیروگاه های برق این کشور به کار گرفته می شوند.

بخش زیادی از این آب ها در نهایت در قالب بخار آب از دودکش های نیروگاه های برق آمریکا خارج می شوند و حالا سیستمی جدید به منظور تبدیل این بخار آب به آب آشامیدنی پاکیزه ابداع شده است.

این سیستم از شبکه های مشبک عمودی و حلق آویز شده برای جمع آوری بخار آب از هوای مرطوب استفاده کرده و طی فرایندی آنها را مجددا به آب مایع مبدل می کند.

شبکه هایی که پیش از این بدین منظور به کار گرفته می شدند تنها قادر به تبدیل یک تا سه درصد از بخار آب به مایعات بودند، اما در سیستم جدید از فناوری جدیدی استفاده شده که تبدیل یک پنجم بخار آب را به آب آشامیدنی پاکیزه ممکن می کند.

بر اساس برآوردهای اولیه در صورت نصب این سیستم در یک نیروگاه برق ۶۰۰ مگاواتی می توان سالانه ۵۶۷.۸ میلیون لیتر آب استحصال کرد که معادل ۲۰ تا ۳۰ درصد از آبی است که به شکل بخار آب در نیروگاه ها در هوا پراکنده شده و از دست می رود.



منبع : مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار