کد خبر: ۱۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 09
مدل جدید آیپد بهره مند از Face ID احتمالاً در سال جاری میلادی یا سال 2019 از راه خواهد رسید. اما شاهد چه آیپدی خواهیم بود؟ یک آیپد با حاشیه های نمایشگر بسیار کم و فاقد کلید فیزیکی هوم، یا آیپدی با بریدگی بالای نمایشگر، مشابه با آیفون 10؟

به گزارش آی تابناک : همچنین بر اساس گزارش ها ژست های حرکتی ویژه، از آیفون 10 به مدل جدید آیپد با نمایشگر بدون حاشیه خواهد آمد و این تبلت به iOS 12 مجهز خواهد شد. این وبسایت در مطلبی توضیح داده است که چرا مدل جدید آیپد نیازی به بریدگی نمایشگر ندارد و چرا عرضه آیپد با حاشیه های نمایشگر باریک تر و بدون کلید فیزیکی هوم بسیار محتمل به نظر می رسد.

چرا مدل جدید آیپد نیازی به بریدگی نمایشگر ندارد؟

وقتی در مورد گوشی های هوشمند صحبت می کنیم، بریدگی نمایشگر یک انتخاب تزئینی نیست و در واقع به منظور خاصی در نظر گرفته شده. این قسمت در گوشی های مختلف اجزای متفاوتی را در خود جای داده است.

به عنوان نمونه در آیفون 10 شاهد تعبیه دوربین مادون قرمز، تابشگر مادون قرمز، حسگر مجاورت، حسگر نور محیط، اسپیکر، میکروفون، دوربین سلفی و پروژکتور نقطه ای (در مجموع 8 حسگر) هستیم که برخی از آنها در سیستم تشخیص چهره کاربرد دارند. با این حال فضای کوچکی در دو طرف بریدگی نیز باقی مانده که برای نمایش اعلان ها، زمان و ... توسط نمایشگر کاربرد دارد.

مدل جدید آیپد

طرحی از مدل جدید آیپد با حاشیه های باریک و فاقد کلید هوم و بریدگی نمایشگر

اگر اپل قصد داشته باشد سیستم تشخیص چهره Face ID را در مدل جدید آیپد تعبیه کند، تنها نیاز به 4 عدد از این 8 حسگر دارد. علاوه بر این آیپد، بسیار بزرگتر از آیفون است و به این ترتیب در صورتی که از بریدگی بالای نمایشگر بهره ببرد، این قسمت می تواند بسیار کوچکتر از آن چیزی باشد که در آیفون 10 شاهد هستیم و درحقیقت نسبت به اندازه دستگاه درصد ناچیزی از نمای روبرویی را به خود تخصیص دهد.

با این حال تنها در صورتی تعبیه بریدگی منطقی است که حاشیه های این تبلت بسیار باریک باشد و فضایی برای تعبیه 4 حسگر باقی نمانده باشد. همچنین فراموش نکنیم که آیپد یک تبلت است و کاربران با دو دست با آن کار می کنند.

قابلیت «Palm rejection» روی آیپد های فعلی که موجب می شود لمس های ناخواسته مشکل ساز نشوند، به خوبی کار می کند، اما اگر اپل قصد داشته باشد حاشیه نمایشگر مدل جدید آیپد را بیش از پیش باریک کند، کار با تبلت سخت تر از پیش خواهد شد، مگر آنکه مهندسان کوپرتینو Palm rejection را بیش از پیش بهبود دهند.

اگر مدل جدید آیپد بریدگی نمایشگر داشته باشد چه ظاهری دارد؟

یکی از قابلیت هایی که در iOS 12 ارائه شد امکان تنظیم نوار وضعیت به نحوی بود که ساعت، به جای نمایش در وسط، به گوشه سمت چپ منتقل شود. به این ترتیب فضا برای تعبیه بریدگی در میانه بالایی نمایشگر فراهم خواهد شد.

مدل جدید آیپد

طرحی از مدل جدید آیپد با بریدگی نمایشگر در کنار آیپد بدون بریدگی. هر دو طرح، مشابه با آیفون 10 فاقد کلید فیزیکی هوم هستند. در صورتی که اپل قصد داشته باشد تبلتی مشابه با هر کدام از این 2 را روانه بازار کند، احتمالاً از نمایشگر OLED بهره خواهد برد که قیمت نهایی دستگاه را افزایش خواهد داد.

یکی از احتمالاتی که در مورد مدل جدید آیپد مطرح شده استفاده از نمایشگرهای OLED یا میکرو LED است که به لطف آن اپل می تواند به این نحوه طراحی دست یابد. این نمایشگرها همچنین می توانند از داخل به کناره ها خم شوند تا به این ترتیب امکان طراحی نمایشگرهای با حاشیه بسیار کم فراهم شود.

شما در این باره چه فکر می کنید؟ آیا مدل جدید آیپد، با بریدگی نمایشگر روانه بازار خواهد شد، یا تنها حاشیه های آن کاهش پیدا کرده و کلید هوم حذف می شود؟




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار