کد خبر: ۱۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 07
گوشی میان‌رده شرکت لنوو با نام تجاری Z5 معرفی شد؛ این مدل در بالای نمایشگر خود بریدگی دارد و در قاب پشتی از ترکیب دو سنسور 16 و 8 مگاپیکسلی استفاده شده است.

به گزارش آی تابناک : شرکت لنوو در نهایت از گوشی موردانتظار خود با نام Z5 به صوررت رسمی رونمایی کرد و برخلاف آنچه که پیرامون این مدل اعلام شده بود، میان‌رده جدید این سازنده فاقد طراحی تمام‌صفحه است. در حالی‌که در تیزرهای رسمی به عرضه گوشی با طراحی بدون حاشیه و فاقد Notch اشاره شده بود، Lenovo Z5 از زائده‌ای در بالای نمایشگر خود برخوردار است که سبب شده طراحی این مدل تحت‌تأثیر قرار بگیرد. خلف وعده لنوو تنها با رونمایی از Lenovo Z5 با بریدگی در بالای نمایشگر، پایان نمی‌یابد؛ برخلاف وعده رسمی مقامات این شرکت، Lenovo Z5 فاقد چهار ترابایت حافظه است و در این زمینه مانند میان‌رده‌های دیگر بازار خواهد بود. ضمن اینکه بعید می‌دانیم دیگر گزارشات رسمی مانند شارژدهی بالای باتری Lenovo Z5 صحت داشته باشد و این گوشی در عمل، شارژدهی متفاوت از دیگر میان‌رده‌های بازار داشته باشد. البته این احتمال وجود دارد که نسخه دیگری از گوشی Z5 توسط لنوو در حال توسعه باشد که مشخصات وعده داده شده را ارائه دهد؛ حتی در صورت صحت این احتمال، بعید می‌دانیم چنین گوشی به سرعت معرفی شود.

صرف‌نظر از وعده‌هایی که شرکت سازنده داده و نتوانسته به آن‌ها عمل کند، گوشی Lenovo Z5 از شیشه و فلز ساخته شده است؛ از نظر طراحی، این مدل شباهت زیادی به میان‌رده‌های دیگر بازار دارد که توسط شرکت‌های چینی مانند Vivo، اوپو و ... معرفی شده‌اند. قاب پشتی دستگاه، براق است و در پنل پشتی گوشی شاهد جای‌گیری دوربین دوگانه با چینش عمودی هستیم؛ در زیر دوربین اصلی، فلاش LED جای گرفته است.

شرکت لنوو، حسگر اثرانگشت را به دلیل کمبود فضا در پنل جلوی گوشی به قاب پشتی منتقل کرده است و لوگوی موتورولا نیز در پنل پشتی دیده می‌شود. تمامی کلیدهای فیزیکی که برای گوشی Lenovo Z5 درنظر گرفته شده، در لبه‌ی سمت راست گوشی جای‌ گرفته‌اند و در لبه‌ی پایین گوشی نیز شاهد استفاده از پورت USB-C هستیم که می‌توان آن‌را یک ویژگی مثبت برای میان‌رده جدید لنوو ارزیابی کرد.

صفحه‌نمایش گوشی لنوو گوشه‌های گرد دارد و بریدگی در بالای نمایشگر ایجاد شده است تا دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب را درون خود جای دهد؛ از نظر اندازه، این بریدگی کوچک‌تر از Notch آیفون 10 اپل است و می‌توان آن‌را کمی بزرگ‌تر از بریدگی بالای نمایشگر وان‌پلاس 6 توصیف نمود. Lenovo Z5 به صفحه‌نمایش 6.2 اینچی FHD+ مجهز شده است؛ نسبت ابعاد نمایشگر، 19 به 9 است و همین موضوع باعث شده تا صفحه‌نمایش میان‌رده جدید لنوو، کشیده‌تر از دیگر گوشی‌هایی باشد که در بازه قیمتی Lenovo Z5 می‌توانید پیدا کنید. روی نمایشگر با شیشه 2.5 بعدی پوشانده شده است و تراشه اسنپدراگون 636 کوالکام درون بدنه گوشی جای گرفته است که قدرت پردازشی Lenovo Z5 را تأمین خواهد کرد؛ این مدل در دو نسخه با 64 و 128 گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد و می‌توانید فضای ذخیره‌سازی آن را حداکثر تا 256 گیگابایت افزایش دهید. برای اجرای برنامه‌های مختلف، لنوو از شش گیگابایت رم LPDDR4X استفاده کرده است.

سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 به همراه رام ZUI 3.9 روی گوشی Lenovo Z5 اجرا می‌شود و دو سیم‌کارت نانو‌سیم نیز درون این گوشی قابل استفاده شده است؛ توجه داشته باشید که درگاه سیم‌کارت دوم و کارت حافظه Micro SD مشترک است و در صورت تمایل به استفاده از یکی، باید قید دیگری را بزنید! در قاب پشتی گوشی جدید لنوو از دو سنسور 16 و 8 مگاپیکسلی استفاده شده است و ثبت تصویر سلفی به کمک دوربین ثانویه  8 مگاپیکسلی در جلوی گوشی امکان‌پذیر خواهد بود.

خوش‌بختانه، Lenovo Z5 از جک هدفون 3.5 میلی‌متری برخوردار است و 7.85 میلی‌متر ضخامت دارد؛ وزن این گوشی نیز به 165 گرم می‌رسد. شرکت لنوو، نسخه مشکی رنگ گوشی Z5 را با 64 گیگابایت حافظه نزدیک به 202 دلار قیمت‌گذاری کرده است و نسخه آبی رنگ با همان میزان حافظه، 218 دلار قیمت خواهد داشت. مدل 128 گیگابایتی گوشی جدید لنوو نیز با پرداخت هزینه‌ای در حدود 280 دلار قابل خریداری خواهد بود. تمامی گوشی‌های قابل پیش‌خرید هستند و از تاریخ 12 ژوئیه به بازار عرضه می‌شوند.





منبع : جی اس ام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار