کد خبر: ۱۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 07
کنسول‌های بازی طی ده‌ها سالی که از عمرشان در صنعت‌بازی‌های ویدئویی می‌گذرد هشت نسل پی‌در‌پی را سپری کرده‌اند. طبیعتاً هر نسل پیشرفت‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیادی را با خود به همراه داشته است و صد البته که تکنولوژی – که کنسول‌ها نیز بخشی از آن هستند – در طی این سال‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است. حال با توجه‌ به پیشرفت تکنولوژی و به‌خصوص در بخش اینترنت و شبکه، این سوال به‌وجود می‌آید که آیا در آینده هم‌چنان کنسول‌ها به صورت سخت افزار‌های فیزیکی در قالب نسل‌ها به زندگی خود ادامه خواهند داد؟
به گزارش آی تابناک : آقای ایو گیلموت (Yves Guillemot) بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت یوبیسافت در مصاحبه‌ای که با Variety انجام دادند نظر خود را درباره‌ی آینده‌ی سخت‌افزارهای صنعت بازی‌های ویدئویی بیان کردند:

به‌نظر من یک نسل دیگر نیز وجود خواهد داشت، اما امکان خوبی که وجود دارد این است که ما قدم به قدم شاهد سخت‌افزارهای کمتر و کمتری خواهیم بود. من فکر می‌کنم به مرور زمان قابلیت استریم کردن بیشتر در دسترس بازی‌بازان قرار بگیرد و این باعث می‌شود که دیگر نیازی به داشتن یک سخت‌افزار بزرگ در خانه نباشد. تنها یک نسلِ کنسولی دیگر وجود خواهد داشت و پس از آن همه‌ی ما با استریم کردن بازی می‌کنیم.

سخنان آقای گیلموت خیلی هم بی‌راه نیستند چراکه استریم و بازی‌هایی که از این قابلیت استفاده می‌کنند حتی هم‌اکنون هم وجود دارند و شرکت‌هایی مانند سونی با سرویس PlayStation Now بسیاری از بازی‌های انحصاری خود را در دسترس کاربران این سرویس قرار داده است. البته همان‌طور که در جریانید جا افتادن این تکنولوژی در کشور‌های در حال توسعه زمان‌بر است و مطمئناً شرکت‌هایی چون سونی و مایکروسافت تا زمانی که از تضمین بازار فروش و سوددهی آن مطمئن نشوند، ساخت کنسول‌های سخت افزاری خود را متوقف نخواهند کرد. نظر شما در رابطه با سخنان آقای گیلموت چیست؟ آیا واقعاً نسل نهم آخرین نسل حضور کنسول‌ها خواهد بود؟ با ما درمیان بگذارید.




منبع : گیمفا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار