کد خبر: ۱۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 06
اینتل در جریان نمایشگاه کامپیوتکس، از فناوری جدیدی برای نمایشگرها پرده برداشت که می‌تواند عمر باتری لپ‌تاپ‌ را به میزان ۵۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش آی تابناک : اینتل در نمایشگاه کامپیوتکس امسال، ما را با سؤالی روبه‌رو کرد که نمی‌توان به آن بی‎توجه بود: نظر شما در رابطه با افزایش شارژدهی باتری لپ‌تاپ‌ تا حدود ۵۰ درصد چیست؟ قطعا نمی‌توان گفت کسی با افزایش شارژدهی باتری لپ‌تاپ‌ مخالف است. خبر خوش این است که احتمالا برخی نوت‌بوک‌ها در نسل بعدی خود شارژدهی باتری بالاتری خواهند داشت؛ چرا که اینتل اکنون در حال همکاری با دو شرکت شارپ و Innolux است تا پنل‌ ال‌سی‌دی یک واتی به تولید برساند. چنین پنلی می‌تواند رؤیای افزایش قابل‌توجه شارژدهی باتری لپ‌تاپ‌ را به واقعیت تبدیل کنند.

می‌دانیم که نمایشگر، در اغلب موارد پرمصرف‌ترین بخش  لپ‌تاپ است؛ به همین دلیل توصیه می‌شود به‌جای لپ‌تاپ‌ مجهز به نمایشگر 4K، از لپ‌تاپی با نمایشگر فول اچ‌دی استفاده کنیم. به لطف فناوری جدید اینتل، ممکن است وضعیت تغییر کند و مصرف نمایشگرها تا حد زیادی کاهش یابد. اما یکی از نکاتی که جذابیت این فناوری را کم می‌کند، این مسئله است که برای کاهش چشم‌گیر مصرف انرژی باید به‌جای استفاده از پردازنده‌های ساخت انویدیا و AMD، به پردازنده‌های گرافیکی Intel HD متکی باشیم. با وجود چنین محدودیتی، وعده‌ی افزایش ۵۰ درصدی شارژدهی باتری می‌تواند همچنان برای عده‌ی زیادی جذاب باشد.

دل اکس‌پی‌اس ۱۳ / Dell XPS13


اینتل اذعان دارد که بازده این فناوری ارتباط تنگاتنگی با نحوه‌ی استفاده از لپ‌تاپ خواهد داشت؛ برای مثال، فعال ماندن پردازنده‌ی دستگاه پس از خاموش شدن نمایشگر، موجب می‌شود که این فناوری جدید تأثیر چندانی بر کاهش عمر باتری نداشته باشد. یکی دیگر از موارد ناامیدکننده، محدودیت‌های سخت‌افزار گرافیکی در این فناوری است؛ اگر به دنبال لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستید، قطعا توقع دارید که برخلاف دستگاه‌های ارزان‌قیمت، نمایشگر لپ‌تاپ شما دارای روشنایی بالا و رنگ‌هایی زنده باشد. با وجود این محدودیت‌ها، امکان تولید لپ‌تاپ‌ سبک‌وزن و دستگاه‌ تبدیل‌شونده‌ با شارژدهی بیش از یک روز همچنان می‌تواند گزینه‌ای وسوسه‌کننده باشد.آزمودن شارژدهی باتری نیاز به صرف مدت‌زمانی طولانی دارد و نمی‌توان از خبرنگاران انتظار داشت که ساعت‌ها بنشینند و منتظر اتمام شارژ باتری لپ‌تاپی باشند که روی صحنه قرار دارد. اما اینتل نوعی لپ‌تاپ Dell XPS 13 با خود به همراه داشت که از فناوری نمایشگر کم‌مصرف بهره می‌برد. به ادعای اینتل، به کمک این فناوری، شارژدهی ۱۳ ساعته‌ی باتری این لپ‌تاپ ممکن است به میزان ۴ تا ۸ ساعت افزایش یابد؛ هرچند میزان دقیق افزایش شارژدهی به نحوه‌ی استفاده از لپ‌تاپ وابسته خواهد بود.

به لطف این فناوری، ممکن است بتوانیم لپ‌تاپ‌هایی تولید کنیم که سبک‌تر و کوچک‌تر از گذشته باشند، اما شارژدهی باتری آن‌ها به اندازه‌ی دستگاه‌های کنونی باشد. در نهایت، امیدواریم به لطف چنین فناوری‌هایی، تولیدکنندگان در آینده در رابطه با اعداد و ارقام اعلام‌شده درباره‌ی شارژدهی باتری لپ‌تاپ‌هایشان صادق‌تر از امروز عمل کنند.





منبع : دیجیتال ترندز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار