کد خبر: ۱۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 05
یکی از موانع توسعه هوش مصنوعی، نیاز این فناوری به‌هارددیسک‌ها و حافظه‌های حجیم است که به تازگی شرکت NGD Systems تا حد زیادی این مانع را از بین برده است.
به گزارش آی تابناک : این شرکت به تازگی از حافظه جامد (SSD) خود رونمایی کرده است که می‌تواند تا 32 ترابیت اطلاعات را در خود ذخیره کند و درعین حال سرعت عملکرد آن نیز خیره کننده است.

این محصول Catalina 2 نام دارد و از پردازنده‌های ARM بهره می‌گیرد. این پردازنده وظیفه رمزنگاری و مدیریت ذخیره اطلاعات را بر عهده دارد.

همانطور که گفته شد، فناوری هوش مصنوعی به دلیل پردازش‌های سریع و مختلف، نیاز به محل ذخیره سازی با ظرفیت بسیار بالا دارد و از سوی دیگر سرعت ذخیره سازی نیز برای توسعه این فناوری بسیار با اهمیت است.

حافظه جدید تنها 2.5 اینچ است و در ظرفیت‌های 4 ،8 ، 16 و  32 ترابایتی عرضه خواهد شد و بدون شک به علت ظرفیت بالایی که در ذخیره اطلاعات دارد، مورد توجه تولید کنندگان محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی قرار می‌گیرد.

هنوز از زمان و عرضه این حافظه SSD ، خبری در دسترس نیست؛ اما به نظر می‌رسد با فناوری که در این دستگاه بکار گرفته شده است، قیمت بالایی نسبت به حافظه‌های کنونی داشته باشد و تنها در اختیار تولیدکنندگان محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی قرار گیرد.



منبع : اقتصاد آنلاین 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار