کد خبر: ۱۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 05
صبح امروز کمپانی ایسوس در جریان کنفرانس خبری خود در کامپیوتکس 2018، از محصول جدیدی با طراحی بسیار خلاقانه رونمایی کرد. ذنبوک پرو جدید ایسوس برای رقابت با مک بوک پروهای اپل که به یک نوار لمسی در بالای کیبورد مجهز هستند، حالا با نمایشگری که جایگزین ترک پد دستگاه شده معرفی شده است.

به گزارش آی تابناک : از جمله مشخصات سخت افزاری کلیدی این دستگاه که از آن با نام ذنبوک پرو 15 نیز یاد می شود می توان به نسل هشتم پردازنده های اینتل از سری core i9 اشاره کرد. همچنین همانند همه لپ تاپ های قدرتمند معرفی شده در ماه های اخیر، این مدل نیز به کارت گرافیک انویدیا GTX 1050Ti مجهز شده است که 4 گیگابیت حافظه گرافیکی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. نمایشگر 15.6  اینچی با دقت FHD یا 4K با حاشیه های بسیار اندک که حالا تنها به حدود 5 میلیمتر رسیده اند و حافظه رم حداکثر تا 16 گیگابایت نیز دیگر نکات قابل ذکر درباره این دستگاه هستند. قابلیت ورود به حساب کاربری توسط سنسور اثر انگشت و همچنین قابلیت استفاده از دستیار صوتی آمازون نیز در دسترس کاربران قرار گرفته اند.

با این وجود اصلی ترین نکته درباره Zenbook Pro 14 نمایشگر دومی است که به جای ترک پد دستگاه قرار گرفته. این نمایشگر دوم که Screen Pad نام گرفته دارای ابعاد 5.5 اینچ با کیفیت FHD است و از طرفی می تواند عملکرد ماوس را ارائه دهد و از طرف دیگر همانند نوار لمسی مک بوک های اپل، به ابزاری برای نمایش کنترل های اصلی یک اپلیکیشن تبدیل شود. ایسوس برای بهبود عملکرد اسکرین پد از یک لایه مات بر روی آن بهره گرفته تا حس بهتری به کاربران در هنگام استفاده منتقل شود.

برای مثال ایسوس در همکاری با مایکروسافت کنترل های مورد نیاز کاربران در مجموعه برنامه های آفیس مانند Word و پاورپوینت را در هنگام اجرای این برنامه ها روی اسکرین پد نمایش خواد داد. به علاوه SDK آن نیز به زودی در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت تا برنامه های بیشتری بتوانند رابط های کنترلی اختصاصی خود را برای این لپ تاپ ها ایجاد کنند. به نظر می رسد مورد انتظار ترین برنامه ها اضافه شدن به فهرست پشتیبانی توسط ایسوس، مجموعه حرفه ای ادوبی از جمله فوتوشاپ، پریمیر و افتر افکت باشند. همچنین نسخه کوچکتر با نمایشگر 14 اینچی و کارت گرافیک GTX 1050 از سری Max-Q نیز وجود خواهد داشت که از پردازنده های سری i7 بهره می برد و به جای سنسور اثر انگشت از یک سنسور فروسرخ برای ورود به حساب کاربری استفاده می کند.

هر دوی این لپ تاپ ها در ادامه سال جاری میلادی و با فاصله چند ماه وارد بازار خواهند شد. به گفته ایسوس مدل 15 اینچی با قیمت پایه 2300 دلار در دسترس خریداران خواهد بود.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار