کد خبر: ۱۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 05
کمپانی اپل شب گذشته در جریان برگزاری کنفرانس WWDC 2018 از نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خود رونمایی کرد. iOS 12 با قابلیت های متعدد جدیدی در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته که از جمله مهم ترین آنها می تواند به ویژگی های مربوط به هوش مصنوعی، نسخه دوم کیت توسعه ابزارهای واقعیت افزوده با عنوان ARKit 2 و همچنین اضافه شدن برنامه های جدید به سیستم عامل اشاره کرد.

به گزارش آی تابناک : یکی از اصلی ترین بخش های iOS 12 که اپل زمان زیادی را برای معرفی ویژگی های آن صرف کرد واقعیت افزوده است. این کمپانی از اپلیکیشن جدیدی به نام Measure رونمایی کرد که کاربران را قادر می سازد اشیای سه بعدی در دنیای واقعی را اسکن کرده و از آنها نمونه هایی در گوشی خود تولید کنند. اپلیکیشن Photos نیز حالا به کمک هوش مصنوعی قادر خواهد بود پیشنهاد به اشتراک گذاری عکس ها با افرادی که درون تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی حضور دارند را ارائه کند. بروزرسانی اپلیکیشن News و اضافه شدن برنامه دیگری به نام Shortcuts با هدف در دسترس قرار دادن برخی دستورات به دستیار هوشمند گوشی از دیگر ویژگی های اصلی iOS 12 هستند. سلامت کاربران دیگر نکته مورد توجه اپل بوده است. اپلیکیشن جدید health علاوه بر پایش پارامترهای سلامت جسمی کاربران به کمک داده های به دست آمده از طریق ابزارهای جانبی مانند ساعت هوشمند، زندگی دیجیتال آنها را نیز تحت پوشش قرار می دهد. برای مثال این برنامه اکنون قادر است مدت زمان صرف شده در گوشی توسط کاربران را تحت نظر گرفته و هشدارهای لازم را در صورت افزایش بیش از اندازه این مدت زمان ارائه کند.

دیگر ویژگی کلیدی که می تواند کاربران اپل را هیجان زده کند نیز اضافه شدن قابلیت تماس گروهی به FaceTime است. در نسخه جدید فیس تایم کاربران می توانند گروه هایی تا 32 نفر را برای مکالمه تشکیل دهند. از جمله تغییرات پشت صحنه در iOS 12 نیز می تواند به بهبود مدت زمان مورد نیاز برای اجرای اپلیکیشن ها به میزان 40 درصد، افزایش سرعت کیبورد به میزان 50 درصد و افزایش بارگزاری اپلیکیشن دوربین به میزان 70 درصد اشاره کرد. کاربران دستگاه های اپل به زودی می توانند بروزرسانی های iOS 12 را به صورت OTA روی آیپدها و آیفون های خود دریافت کنند. به گفته اپل برای راحتی کاربران و احترام به همه افراد حاضر در اکوسیستم این شرکت، تمامی دستگاه هایی که پیشتر از iOS 11 استفاده می کرده اند امکان بروزرسانی به iOS 12 را بدون هیچگونه افت سرعت دستگاه خواهند داشت. ویژگی که می تواند بار دیگر، رشد بسیار کند استفاده از اصلی ترین سیستم عامل رقیب (اندروید) را به رخ کاربران آن بکشد.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار