تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 03
شرکت مایکروسافت اعلام کرده ‌که در طی ۴سال آینده مبلغی معادل با ۵ میلیارد دلار روی اینترنت اشیاء سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : طبق گفته این شرکت، هدف از این سرمایه‌گذاری آن است که «این امکان به هر یک از مشتریان‌ و در مقیاس بزرگ‌تر به دنیا داده شود تا با راهکارهای متصل، کسب‌وکار خود را متحول سازند.»

قطعا می‌دانید که اینترنت اشیاء تاثیر چشمگیری بر هر یک از جنبه‌های زندگی انسان خواهد گذاشت. آنچه که مایکروسافت درباره اینترنت اشیاء در سر دارد، خیلی شبیه به هدف بیل گیتس است که قصد داشت «روی هر میز و در هر خانه‌ای یک کامپیوتر وجود داشته باشد.»

شرکت مشاوره مدیریت جهانی ای‌.‌تی.کرنی (A.T. Kearney) پیش‌بینی می‌کند که اینترنت اشیاء موجب خواهد شد تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱۷۷میلیارد دلار از هزینه‌های مردم دنیا کاسته شود و به اندازه۱۹۰۰ میلیارد دلار بازدهی افزایش یابد. این امر نتیجه استفاده از دستگاه‌های متصل و اینترنت اشیاء در شهرها، خانه‌ها، وسایل نقلیه، تولید و هر جنبه دیگری از زندگی انسان خواهد بود. از سوی دیگر، این سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری به شرکت مایکروسافت کمک خواهد کرد تا نیازهای مشتریان خود را به شیوه‌ مناسب‌تری تامین کند. در حال حاضر مایکروسافت برخی از راهکارهای اینترنت اشیاء را ارائه داده است، برای مثال یک نسخه از سیستم عامل خود که می‌توان از آن در دستگاه‌هایی با توان پایین استفاده کرد به نام Windows 10 IoT.

علاوه بر این سیستم عامل، مایکروسافت یک محصول فضای ابری برای کنترل، ایمن‌سازی و مدیریت دستگاه‌های اینترنت اشیاء دارد. همچنین این شرکت تحلیل‌ها و اپلیکیشن‌های ویژه‌ای را در اختیار کسب‌وکارهایی قرار می‌دهد که به دنبال اقدامات هوشمند بر مبنای داده‌های اینترنت اشیاء هستند.

جولیا وایت، یکی از مدیران شرکت مایکروسافت آزور، می‌گوید: «ما متعهد هستیم که به مشتریان خود کمک کنیم تا آنها بتوانند دیدگاه خود را در هر صنعتی اعمال کنند. این سرمایه‌گذاری مایکروسافت برای آینده شرکت و آینده اینترنت اشیاء از اهمیت زیادی برخوردار است. به ما امکان می‌دهد تا از مشتریانی که راهکارهای اینترنت اشیاء جدید و پیچیده ارائه می‌دهند، حمایت کنیم...‌» شایان ذکر است شرکت‌هایی مانند استیل‌کیس، کوهلر، یونایتد تکنولوژی‌ و جانسون کنترلز در حال حاضر از پلتفرم اینترنت اشیاء مایکروسافت استفاده می‌کنند.




منبع : ساعت 24 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار