کد خبر: ۱۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 03
حالا دیگر استفاده از لپ تاپ ها به قدری رایج و همه گیر شده است؛ که کاربران آن می توانند شامل طیف وسیع و متنوعی از همه سنین و مشاغل شوند.
به گزارش آی تابناک : در این میان، عده زیادی از مردم از لپ تاپ ها برای انجام کارهای معمول و روزمره استفاده می کنند. آن ها احتیاجی به خرید لپ تاپ های تخصصی و حرفه ای ندارند و طبعا هزینه زیادی هم برای آن نمی کنند. بنابراین برندهای تولید کننده، اغلب توجه ویژه ای به لپ تاپ های میان رده و اقتصادی خود دارند. در گزارش امروز چهار لپ تاپ 15 اینچی در محدوده قیمتی دو میلیون تومان از برندهای لنوو، اچ پی، دل و ایسوس را بررسی می کنیم.


لپ تاپ 15 اینچی دل، مدل Inspiron 3552 - C

بررسی 4لپ تاپ 2میلیون تومانی +عکساین مدل از شرکت دل برای کارهای معمول و سبک روزانه طراحی شده است. بدنه آن، از جنس پلاستیک است و وزنی در حدود 2.14 کیلوگرم دارد در صفحه نمایش این مدل نیز از فناوریTFT استفاده شده است و روکش براق آن مشکل کارکردن با لپ تاپ در فضاهای باز را دارد. پورت های Inspiron 3552CدرUSB 3.0وUSB 2.0، یک پورت HDMI و کارت خوان خلاصه می شود. نبود پورت LAN و VGA از کمبودهای این مدل است.

پردازنده مرکزی Celeron N3060 اینتل، پردازشگر گرافیکی آنبرد اینتل، 4گیگابایت رم و 500 گیگابایت حافظه داخلی، مشخصات فنی مهم این مدل هستند. باتری این لپ تاپ میان رده ای دل، چهار سلولی و از جنس لیتیوم یونی است و تا 5ساعت قدرت شارژدهی دارد.از مزایای این باتری می توان به قابلیت جداسازی آسان آن اشاره کرد.

نکات مثبت

قابلیت جداسازی باتری

نکات منفی

تعداد پورت های کم
کیفیت بسیار معمولی نمایشگر

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 320 - AO

بررسی 4لپ تاپ 2میلیون تومانی +عکسلنوو برندی است که به تولید لپ تاپ های میان رده شهرت دارد. «آیدیا پد 320» یکی از لپ تاپ های اقتصادی این برند است که علی رغم قیمت رقابتی، ویژگی های سخت افزاری بسیار خوبی دارد. بنابراین «آیدیاپد 320» را می توان گزینه ای مناسب برای کاربران معمولی دانست.

در بررسی این لپ تاپ با دیدن بدنه دستگاه، شاید در نگاه اول متوجه پلاستیکی بودن آن نشوید اما با کمی دقت، حتما به این نکته پی خواهید برد. نا گفته نماند که همین بدنه در برابر فشار، خمش و پیچش مقاومت خوبی دارد اما متاسفانه جنس پلاستیکی اش، بسیار مستعد لکه پذیری است. این لپ تاپ ها به وسیله لولاهای بزرگی که روی شان تعبیه شده است، می توانند تا 180 درجه باز شوند، البته برای باز کردن لپ تاپ، قدرت هر دو دست لازم است. این دستگاه با وزن حدود 2200 گرم، جزو لپ تاپ های سبک وزن به شمار نمی رود البته جابه جایی آن هم دشوار نیست.

«آیدیاپد 320» دارای صفحه نمایشگر با روکش مات است، این موضوع به کمتر شدن بازتاب نور در نمایشگر کمک می کند ولی همین پوشش مات، باعث کاهش طراوت رنگ های نمایش داده شده در نمایشگرمی شود.

کیبورد این دستگاه به صورت جزیره ای طراحی شده است. تایپ کردن با دکمه های مربعی شکل آن به نیروی کمی نیاز دارد که تایپ متن های زیاد در زمان های طولانی را آسان می کند. آیدیاپد نور پس زمینه کیبورد ندارد، این موضوع تایپ کردن در تاریکی را قدری مشکل می سازد.

تعداد پورت ها در«آیدیاپد 320» با توجه به میان رده ای بودن این محصول رضایت بخش است. همچنین در این دستگاه از پورت نسل جدید USB Type-C نیز استفاده شده است.

دو اسپیکر 15 واتی دستگاه در زیر لپ تاپ واقع شده اند. بلندی صدای این اسپیکرها مناسب است و به خوبی از نیازهای کاربر برای دیدن فیلم در اتاقی با ابعاد معمولی برخواهد آمد.

باتری دوسلولی 30 وات ساعتی از نوع لیتیوم یونی در این مدل، از نوع غیر قابل تعویض است و ظرفیت بالایی ندارد که این نکته از ضعف های آن محسوب می شود.

پردازنده مرکزی Pentium N4200 اینتل از نسل Apollo Lake، پردازشگر گرافیکی AMD Radeon R5 M530، رم DDR4 با 4گیگابایت حافظه و یک ترابایت حافظه داخلی ازجمله این قطعات سخت افزاری هستند. نقطه قوت «آیدیاپد 320» استفاده از پردازنده مرکزی نسل جدید در این لپ تاپ است که در فعالیت های نیازمند پردازش چند هسته ای عملکرد خوبی دارد.

نکات مثبت

پردازنده قدرتمند نسل هشتم اینتل
زاویه دید محدود صفحه نمایش
کیبورد جزیره ای
شارژدهی متوسط باتری
مجهز به USB Type-C

نکات منفی

لکه پذیری بدنه
استفاده از تراشه گرافیکیMX150 انویدیا
کیفیت متوسط صفحه نمایش
قیمت مناسب


لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook X541NA - B

بررسی 4لپ تاپ 2میلیون تومانی +عکسلپ تاپ های سری x ایسوس از پرطرفدارترین لپ تاپ های میان رده هستند.«541NA» یکی از محصولات ایسوس است که به نسبت قیمت خود کیفیت مناسبی دارد. بدنه این دستگاه نیز کاملا از پلاستیک ساخته شده اما کیفیت خوب و ظاهر زیبای آن، شبیه لپ تاپ های رده بالاست. بدنه پلاستیکی این مدل، از جنسی تهیه شده است که کمتر اثر انگشت ها و لکه را جذب می کند. از آن جا که بیشتر لپ تاپ های 15 اینچی، وزنی بین 2.3 تا 2.5 کیلوگرم دارند، این مدل با دارا بودن تنها 2کیلوگرم وزن به نسبت انواع دیگر 15 اینچی خود، از سبک ترین ها به شمار می آید؛ بنابراین گزینه مناسبی برای حمل و نقل های مداوم است. نمایشگر این مدل روکش براق دارد که کار کردن با آن را در فضای بیرون و نور زیاد مشکل می کند. همچنین کارکردن طولانی با لپ تاپ هایی که روکش براق دارند باعث خستگی چشم می شود. ایسوس برای رفع این مشکل از فناوری spelendid و eyecare استفاده کرده است. این نمایشگر از فناوری ساخت TFT بهره برده که فناوری رایجی در میان لپ تاپ های میان رده است. نقطه ضعف این نمایشگر زوایای دید محدود و نمایش ندادن تمام طیف رنگی است. بلندگوها از سری sonic masterاست که کیفیت خوبی دارد اما می توانست بهتر هم باشد. «541NA» دارای کیبورد جزیره ای با کلیدهای بزرگ و پد یک تکه با حساسیت زیاد و پشتیبانی از فرمان های چند لمسی است.

این مدل ایسوس، دارای تنوع در تعداد پورت است. علاوه بر پورت های USB 3.0و USB 2.0 درگاه جدید و کاربردی USB-type Cبر روی لبه سمت چپ قرار دارد. این درگاه کمک می کند کاربران برای اتصال دستگاه های جدید به لپ تاپشان به مبدل نیاز نداشته باشند.

«X541NA» دارای یک باتری سه سلولی لیتیوم یونی است که می تواند در حدود پنج ساعت وبگردی روشن بماند.

این مدل مجهز به پردازنده مرکزیIntel Pentium N4200، پردازشگر گرافیکی 505 Intel HD Graphics بدون حافظه گرافیکی مجزا، 4گیگابایت حافظه رم و 500 گیگابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است.

نکات مثبت

ارزش خرید بالا
کیفیت متوسط صفحه نمایش
وزن مناسب و حمل و نقل آسان

نکات منفی

زاویه دید محدود صفحه نمایش
کیفیت ساخت خوب
تنوع درتعداد پورت ها
طراحی زیبا
 
لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل 15-bw011dx

بررسی 4لپ تاپ 2میلیون تومانی +عکسبدنه لپ تاپ Pavilion 15-bw011dx ازپلاستیک مات است و مقاومت خوبی در برابر جذب اثر انگشت دارد. وزن 2کیلوگرمی این لپ تاپ، جابه جایی و حمل و نقل آن را آسان می کند.

صفحه نمایش TFT با کیفیت HD و روکش براق است. روکش براق اگرچه جزو علاقه مندی های گرافیست ها به شمار می رود اما به دلیل براق بودن صفحه در فضای باز و زیر تابش مستقیم خورشید، کار کردن با لپ تاپ دشوار می شود.

می توان گفت تنوع پورت ها در این دستگاه کامل است. درسمت چپ دستگاه یک پورت شبکه LAN، دو پورت USB 3.1، پورت HDMI و جک 3.5میلی متری هدفون دستگاه ودرگاه شارژ وجود دارد و تنها عیب این دستگاه از نظر درگاه نداشتن پورت VGA محسوب می شود. درایو نوری، یک عدد پورت USB 2.0 و کارت خوان حافظه در لبه سمت راست تعبیه شده اند. همچنین شبکه بی سیمWi-Fi با استاندارد 802.11b/g/n و بلوتوث، راه های ارتباطی بی سیم دستگاه هستند. باتری سه سلولی لیتیوم یونی این مدل در شرایط وب گردی با اتصال WiFi تا 9ساعت شارژ خواهد داشت.
کیبورد جزیره ای این لپ تاپ حتما مورد علاقه تایپیست ها قرار خواهد گرفت. فاصله زیاد بین کلیدها، شکل مربع و مستطیل دکمه ها و عمق مناسب، می تواند دلایلی باشد که راحتی بسیار خوبی برای تایپ به وجود می آورد. تنها کوچک بودن کلیدهای بالا و پایین می تواند سبب ناخشنودی گیمرها شود. نبود نور پس زمینه، یکی از معایب این کیبوردهاست که از لپ تاپ های میان رده نیز چیزی بیش از این انتظار نمی رود. اچ پی در این محصول از پردازنده کم مصرف AMD در کنار پردازشگر گرافیکی مجزایAMD Radeon استفاده کرده البته در برخی مدل ها از نمونه آنبورد بهره گرفته شده است.

مشخصات فنی مدل 15-bw011dx شامل پردازنده مرکزیStoney Ridge A6-9220 شرکت AMD، پردازشگر گرافیکی آنبورد AMD Radeon R4، رم 4گیگابایتی از نوع DDR4 و حافظه داخلی 500 گیگابایت می شود.

در مجموع می توان گفت Pavilion 15-bw011dx برای کاربران نیمه حرفه ای و استفاده روزانه مناسب است.

نکات مثبت

توان سخت افزاری قابل قبول
نداشتن پورت VGA
وزن سبک و راحتی در جابه جایی

نکات منفی

زاویه دید محدود صفحه نمایش
تعدد پورت ها
بدنه محکم با طراحی ساده




منبع : صبحانه 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار