کد خبر: ۱۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 03
کمپانی ARM از پردازنده هایی با معماری جدید رونمایی کرده است که قرار است در آینده در موبایل ها مورد استفاده قرار گیرند.
به گزارش آی تابناک : پردازنده هایی با معماری جدید که توسط اینتل عرضه شده اند قرار است در لپتاپ های مبتنی بر ویندوز ۱۰ نیز مورد استفاده قرار گیرند. اطلاعات موجود نشان می دهد که کوالکام تصمیم دارد افرادی را برای کار روی چیپست های سری اسنپدراگون ۱۰۰۰ استخدام کند تا بتواند به رقابت با پردازنده های سری Core اینتل بپردازد.

عرضه‌ی پردازنده هایی با معماری جدید
پیش از این اعلام شده بود که کوالکام مشغول توسعه چیپست اسنپدراگون ۸۵۰ برای استفاده در لپتاپ های مبتنی بر ویندوز ۱۰ است. این چیپست های قوی شاید گرمای بیشتری تولید کنند ولی مشکلی در خنک سازی آنها وجود نخواهد داشت.

میزان TDP در اسنپدراگون ۸۴۵ برابر ۵ وات است که قرار است این میزان در سری ۱۰۰۰، تنها برای پردازنده به ۶.۵ وات افزایش یابد. البته اگر در اینجا پردازنده گرافیکی چیپست را نیز در نظر گرفت، این عدد بالاتر خواهد رفت.

در مقایسه اینتل و کوالکوم باید گفت که میزان TDP برای پردازنده پنتیوم ۴۴۱۰Y  حدود ۶ وات است. این پردازنده دارای ۲ هسته پردازشی با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز است و واحد پردازش گرافیکی ویژه خود را ندارد. همچنین اینتل پردازنده های دیگری از سری Y و نیز از سری m را روانه بازار کرده که میزان TDP در آنها مشابه است و برای تعبیه در اولترابوک ها به کار می روند.

گزارشات موجود در مورد پردازنده هایی با معماری جدید نشان می دهد که دستگاه های بهره مند از چیپست های سری اسنپدراگون ۱۰۰۰ در اواخر سال ۲۰۱۸ یا اویل ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد.




منبع : جی اس ام آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار