کد خبر: ۱۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 02
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: ستاد با جدیت کامل و به صورت مستمر از تولید نرم‌افزارهای بومی صنعت هوایی حمایت می کند.
به گزارش آی تابناک : منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به شعار امسال مبنی بر حمایت از تولیدات و کالاهای ایرانی، بیان کرد: یکی از مهم ترین اهداف تعیین شده در ستاد حمایت از تولید نرم افزارهای بومی صنعت هوایی است که این هدف را در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری و محقق خواهیم کرد.
وی افزود: به طور مثال یکی از نرم افزارهای تولیدی در کشور، «تولید نخستین نرم افزار ملی متن باز تحلیل آئرودینامیکی سیالات با استفاده از ظرفیت نیروهای نخبه کسر خدمتی» است که توسط دانشگاه جامع امام حسین طراحی شده بود و مورد حمایت کامل ستاد قرار گرفت.
به گفته منطقی، حمایت از تولید نرم افزارهای بومی هم به ایجاد اشتغال در کشور می انجامد و هم از فرار نخبگان و جوانان پیشگیری می کند و آنها را به تلاش و فعالیت در کشور امیدوار و دلگرم خواهد کرد.
وی ادامه داد: شناسایی توانمندی ها و نیازمندی های نرم افزاری نیز در ستاد پیگیری می شود که در این راستا «تدوین مهارت ها به منظور آموزش نیروی انسانی متخصص»، «یکپارچه سازی ظرفیت های سخت افزاری موجود» و «تامین نیازمندی ها و شناسایی زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز» را در اولویت قرار داده ایم.  




منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار