کد خبر: ۱۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 02
شرکت ایتالیایی مازراتی اعلام کرده است که قرار است تا نخستین خودروی لوس الکتریکی خود را در قاره اروپا عرضه کند و این محصول می‌تواند رقیبی برای محصولات شرکت تسلا باشد.

به گزارش آی تابناک : شرکت‌های ایتالیایی معمولا به ساختن محصولات بسیار باکیفیت، لوکس و گران‌قیمت مشهور هستند و در این میان سه نام فراری، لامبورگینی و مازراتی درخشش خارق‌العاده‌ای دارند. بااین‌وجود به نظر می‌رسد که فرایند ساخت خودروهای الکتریکی به‌اندازه‌ای محبوب شده است که حتی غول‌های این رده را نیز تطمیع کرده است.

بر همین اساس نیز شرکت مازراتی قصد دارد تا با ساخت نخستین هیولای سوپر اسپرت خود به‌صورت الکتریکی، بخش جدیدی از بازار را به خودش اختصاص بدهد. این شرکت اعلام کرده است که یک خودروی تمام اسپرت الکتریکی را تولید خواهد کرد که با نام مازراتی آلفیری (Alfieri) شناخته می‌شود.

این خودرو بر روی یک چهارچوب سبک آلومینیومی ساخته خواهد شد که بخشی از پلتفرم جدید طراحی مازراتی است. این پلتفرم با یک بدنه منحنی بسیار جذاب پوشانده خواهد شد که ظاهری بسیار زیبا خواهد داشت. این محصول قار است تا جایگزین دو مدل افسانه‌ای گرن توریسمو و گرن کاربیو شود که دو عدد از بهترین محصولات تاریخ مازراتی بوده‌اند.

همان‌طور که اشاره شد، موتور مازراتی آلفیری به‌صورت کاملاً الکتریکی عرضه خواهد شد و دارای سه وضعیت موتوری در داخل بدن است که دو مورد از آن‌ها در عقب خودرو قرار داشته و یک مورد نیز در جلوی خودرو جای می‌گیرد. این سه موتور دارای توانایی ایجاد حرکت بسیار مناسب برای خودرو هستند و از نظر ظرفیت انرژی می‌توانند تا ۵۰ درصد بهتر از سایر فناوری‌های خودروهای الکتریکی عمل کنند.

همچنین این خودرو خواهد توانست تا یک سیستم باتری سبک‌تر را داشته باشد که می‌تواند سریع‌تر شارژ شده و برای مدت‌زمان طولانی‌تری به حرکت ادامه بدهد. مواردی مانند زان دقیق شارژ، ظرفیت باتری، مسافت قابل پیمایش با یک‌بار شارژ و توان خروجی موتور، هنوز اعلام‌نشده‌اند و این اطلاعات تنها بر اساس ادعاهای شرکت مازراتی اعلام‌شده‌اند.

به‌این‌ترتیب باید انتظار داشت که این خودرو بتواند رقابتی خارق‌العاده را با مدل‌های جذاب تسلا داشته باشد و بدون شک ایلان ماسک باید درباره مازراتی آلفیری نگرانی زیادی را تجربه کند. شایان‌ذکر است که این خودرو قرار است تا در دو ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سرعت نهایی آن نیز ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

منبع: Cnet

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار