کد خبر: ۱۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 31
از سوی ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو پانزدهمین چالش نوآوری نانو در زمینه "ساخت جوهر رسانا و نیمه‌رسانا" با هدف رفع چالش‌های این حوزه برگزار می‌شود.
به گزارش آی تابناک : جوهر رسانا با کاربرد در ایجاد مدارهای الکترونیکی چاپی ساخته شد
سیناپرس: از سوی ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو پانزدهمین چالش نوآوری نانو در زمینه "ساخت جوهر رسانا و نیمه‌رسانا" با هدف رفع چالش‌های این حوزه برگزار می‌شود.
ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو با همکاری مرکز توسعه الکترونیک چاپی و یک شرکت بخش خصوصی اقدام به برگزاری چالش «ساخت جوهر رسانا یا نیمه‌رسانای مناسب برای چاپگرهای جوهرافشان به منظور استفاده در کاربردهای الکترونیک چاپی» با هدف توسعه‌ زیر ساخت‌های فناوری الکترونیک چاپی و با اتکا به دانش و فناوری پژوهشگران و شرکت‌های خلاق و نوآوری ایرانی کرده ‌است.

مهلت ثبت‌نام در این رویداد تا 15 تیرماه تعیین شده است. علاقه‌مندان می‌توانند به طور رایگان در این رویداد شرکت کنند.

دو جایزه 100 میلیون ریالی برای برندگان نهایی بخش جوهرهای رسانا و نیمه‌رسانا به همراه تسهیلات تجاری سازی تا سقف 1500 میلیون ریال برای برگزیدگان این رویداد در نظر گرفته شده‌ است.

الکترونیک چاپی یکی از فناوری‌های نوظهور است که در زمینه‌های مختلف چون بهداشت و سلامت تا تبلیغات، خودروسازی، حمل و نقل، انرژی و الکترونیک کاربردهای فزاینده‌ای دارد.

روش متعارف، ارزان و سریع ایجاد مدارهای الکترونیکی چاپی، استفاده از چاپ جوهرافشان است و برای این منظور به طور معمول از جوهرهای رسانا و نیمه‌رسانا استفاده می‌شود.

ساخت جوهری با ابعاد ذرات بهینه، پایدار توام با عدم تجمع ذرات که علاوه بر تامین هدایت و استحکام مناسب، قابلیت بکارگیری در چاپگرهای جوهرافشان را داشته باشد و باعث صدمه به هد چاپگر نشود، یک چالش جدی است.

طرح‌های برگزیده در مرحله اول این چالش می‌توانند از تسهیلات حمایتی تا سقف 100 میلیون ریال و در مرحله دوم برگزیدگان از کمک‌ هزینه‌ نقدی و اعتبار استفاده از خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای ساخت نمونه‌ آزمایشگاهی بهره‌مند خواهند شد.

در پایان مرحله دوم به برنده‌ نهایی در هر یک از دو بخش (جوهرهای رسانا و جوهرهای نیمه‌رسانا) مبلغ 100 میلیون ریال جایزه‌ نقدی اعطا خواهد شد. علاوه بر آن برندگان نهایی چالش با حمایت ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو فرصت همکاری مشترک با یک شرکت بخش خصوصی و نیز امکان دریافت تسهیلات تجاری سازی تا سقف 1500 میلیون ریال از مرکز توسعه‌ الکترونیک چاپی را خواهند داشت.

همچنین نفرات دوم تا چهارم چالش در هر یک از بخش‌های جوهر رسانا و نیمه رسانا امکان دریافت تسهیلات تجاری سازی تا سقف 1000 میلیون ریال به‌ازای تعریف ماموریت‌های صنعتی از طرف مرکز توسعه‌ الکترونیک چاپی را خواهند داشت.



منبع : سیناپرس 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار