کد خبر: ۱۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 29
همیشه این سوال در ذهن وجود دارد که شهر‌های آینده چگونه خواهند بود، شرکت گوگل به این سوال جواب داده است و شهری که در تورنتو در حال ساختن آن است مدلی برای شهر‌های فردا خواهد بود.

به گزارش آی تابناک : شرکت Sidewalk Labs به مالکیت  گوگل، در حال حاضر اسکله شرقی شهر تورنتو را در دست ساخت دارد و امیدوار است این شهر دیجیتال مدلی برای شهر‌های فردا، در قرن ۲۱ باشد. بر اساس قرارداد منعقدشده، شرکت Sidewalk Labs اعلام کرده است که منطقه استفاده نشده‌ای مانند اسکله شهر تورنتو را به فضایی مانند یک کلان شهر تبدیل خواهد کرد اما برای آن تاریخی معین نکرده است.

دن داکتروف، مدیر شرکت Sidewalk Labs و قائم مقام سابق شهردار نیویورک در مصاحبه‌ای با بی بی سی بیان کرد: با این پروژه بزرگ قصد داریم زندگی مردم را سالم‌تر، امن‌تر، راحت‌تر و جالب‌تر کنیم. قصد ما این است که این مدل را الگویی برای زندگی در قرن ۲۱ قرار دهیم.

بر اساس مصاحبه‌های انجام شده درباره این شهر هوشمند، قرار است مناطق زیادی در شهر تورنتو مجهز به سنسور‌های جمع‌آوری اطلاعاتشوند تا اطلاعات، صدا‌ها و کیفیت هوا را اندازه‌گیری کنند؛ مسئولان شهر با استفاده از این قابلیت سنسور‌ها، می‌توانند مناطق مختلف شهر را بیشتر بشناسند و مشکلاتشان را سریع‌تر برطرف کنند.

ایده‌پردازان این شهر دیجیتال نظریه‌های جالبی مانند خودرو‌های بدون راننده، خانه‌هایی با قابلیت تغییر کاربری، اندازه و کنترل کیفیت هوا برای تشویق شهروندان به فعالیت‌های بیرون از خانه ارائه داده‌اند.

گفتنی است؛ در حال حاضر پروژه شرکت Sidewalk Labs به صورت آزمایشی ۱۲ هکتار از شهر تورنتو را در برمی‌گیرد، اما مسئولان این پروژه انتظار دارند در صورت موفقیت بتوانند مساحت ۳۲۵ هکتاری تورنتو را پوشش دهند.

شهر‌های آینده گوگل چگونه خواهند بود؟ +تصاویر

شهر‌های آینده گوگل چگونه خواهند بود؟ +تصاویر

شهر‌های آینده گوگل چگونه خواهند بود؟ +تصاویر

شهر‌های آینده گوگل چگونه خواهند بود؟ +تصاویر






منبع : باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار