کد خبر: ۱۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 28
درگاه USB پر استفاده ترین اینترفیس ارتباطی در جهان است که برای اولین بار از سوی اینتل و با مجوز استفاده رایگان معرفی شد. در طول سالها، این رابط توسعه یافته و آخرین نسخه آن، به نام USB 3.1 شناخته می شود که در حداکثر پهنای باند خود در نسل دوم، به سرعت 10 گیگابیت در ثانیه می رسد.

به گزارش آی تابناک : در حالی که هنوز هم برخی از مادربردها فاقد درگاه USB 3.1 هستند، Synopsys نخستین آزمایش درگاه USB 3.2 را با موفقیت به پایان رساند.

در مرداد ماه سال گذشته، نخستین اطلاعات فنی از این رابط منتشر شد؛ اینک Synopsys تائید کرده است که پهنای باند اسمی آن، به 2000 مگابایت در ثانیه می رسد. در این آزمایش، یک کامپیوتر به سیستم عامل ویندوز 10 مجهز بوده و ظاهرا سیستم دوم یکی از توزیع های لینوکس را به همراه دارد. میانگین سرعت در شرایط معمول چیزی در حدود 1.6 گیگابایت در ثانیه است که البته شرایط آزمایشگاهی آن به طور دقیق شفاف سازی نشده است.

درگاه USB 3.2 با استفاده از یک مسیر با پهنای باند دو برابری به نسبت USB 3.1 طراحی شده و اساسا از 2 خط 10 گیگابیتی استفاده می کند. همچنین تائید شده است که کاربران دست کم تا سال 2019 اثری از USB 3.2 را مشاهده نخواهند کرد. ورود یک رابط جدید به دنیای سخت افزار نیازمند عملیات های پیچیده و زمانبر است.  





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار