کد خبر: ۱۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 27
بسیاری از کاربران با حافظه‌ی تصویری و کارایی آن آشنایی ندارند اما کارشناسان باور دارند، پایدارترین نوع حافظه، حافظه‌ تصویری است و افراد بهره‌مند از این ویژگی (که به آنها یادگیرندگان ویژوال نیز گفته می‌شود) قادرند که تمامی اطلاعاتی که از جلوی چشمشان می‌گذرد را به راحتی و کامل در ذهنشان ذخیره کنند.

به گزارش آی تابناک : برخورداری از این قابلیت می‌تواند برگ برنده‌ای برای برد در بازی سرنوشت ساز کنکور یا امتحانات مهم در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار دهد.

افراد با حافظه‌ تصویری اصولاً  یادگیری بیشتری دارند و نحوه‌ی حل شدن مسائل راحتر در ذهنشان ماندگار می‌شود. تصاویر، عکس‌ها و جزوات را دقیقاً به همان شکل در مغزشان ثبت می‌کنند و  قادرند آنها را به خوبی در ذهن خود مجسم کنند.

بدست آوردن چنین حافظه‌ی تا حدودی غریزی است و برخی بهتر می‌توانند تصاویر و عکس‌ها را به یاد بسپارند و یادآوری متن برایشان سخت تر است اما می‌توان با استفاده از تمرین‌های ساده، حافظه‌ تصویری را تقویت کرده و از این ویژگی به خصوص در امتحان‌ها و کل زندگی بهره برد.

قدم اول: تمرین و آماده سازی برای حافظه‌ تصویری

برای یادگیری مطلوبتر، لازم است که روند انجام به یادسپاری و استفاده از حافظه به درستی پایه گذاری شود. این مسئله موجب می‌شود که دو مرحله بعدی بهتر انجام شده و افراد راحت تر بتوانند تمامی موضوعات موردنظرشان را درست به یاد آورند.

تمرین دادن حافظه یکی از مهترین اقدامات برای آماده سازی است. برای این موضوع بهتر است تکنیک‌های جالب و متفاوت حفظ کردن را امتحان کرده و بهترینشان را برگزینید. پس از آن برای خودتان آزمایش‌هایی طراحی کرده و حافظه‌تان را به چالش بکشید.

برای یادگیری برخی تکنیک‌ها باید زمان بیشتری گذاشت. بر اساس زمان موجود، بهترین گزینه‌ را امتحان کرده و بارها آن را مرور کنید. این مسئله می‌تواند ذهن را تقویت کرده و برداشتن دو قدم بعدی را بسیار آسانتر از گذشته کند.

قدم دوم: به یاد سپردن دقیقتر

بسیاری از موافق دلیل اصلی به یاد نیامدن برخی مسائل این است که به درستی نتوانسته‌ایم آن را به یادمان بسپاریم. همواره در یادگیری باید میخ اول را محکمتر کوبید تا تاثیر آن را سالها بعد مشاهده نمود. اگر درباره‌ی هر موضوع، نقاط محکم قابل اتکا و کلیدی را برای به یاد سپردن انتخاب کنیم، بهترین نتیجه را در به یاد آوردنشان خواهیم داشت. در برخی مواقع حس طنز یا شوخی نیز می‌تواند یک مسئله را بهتر در ذهنمان جا بیندازد.

روش دیگر این است که عبارات ساده و کلی را به یاد سپرده و تصویر خیالی از آن را در ذهنما حک کنیم. کلید گذاری برای فرمول‌ها و موارد مختلف پاسخ یک سوال، ریتم درآوردن برای لغات کلیدی یک تعریف نیز می‌تواند راهکارهای متفاوتی در زمینه‌ی به یادسپاری دقیقتر موضوعات باشد.

قدم سوم: به یاد آوردن صحیحتر

در پاره‌ای از اوقات، شما به خوبی توانسته‌اید توانایی‌های ذهنی خود را تقویت کرده و برای به یادسپاری مطالب نیز به مقدار کافی وقت گذاشته‌اید اما هر کار می‌کنید نمی توانید مسائل را دقیقاً به یاد آورید. این اتفاق بدین دلیل رخ می‌دهد که مرحله پایانی یعنی به یاد آوردن شما مشکل دارد.

آرام باشید و بهترین استراتژی را برای رسیدن به جواب پیدا کنید. زمانی که آرام می‌شوید، تمام اطلاعات موردنیاز به سرعت سراغ ذهنتان آمده و می‌توانید زمان و مکان حفظ کردنتان را پیدا کرده و تمامی مطالب را به یاد آورید

اگر نتوانستید می‌توانید ذهن خود را متوجه مطلب دیگری کنید و به قسمتی از حافظه‌ی خود استراحت دهید تا بتوانید در زمان مناسب آن را درگیر کرده و مطلب فراموش شده را به یاد آورید.



منبع : LAWYERMENT 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار