کد خبر: ۱۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 25
گوگل لنز ویژگی‌های جدیدی از جمله انتخاب هوشمند متن و جستجوی بی‌درنگ را با دریافت نسخه به روزرسانی شده، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به گزارش آی تابناک : ویژگی‌های جدید گوگل لنز در کنفرانس I/O 2018‌ معرفی شد. گوگل لنز با اتکا به هوش مصنوعی به قابلیت‌های جدیدی از جمله انتخاب هوشمند متن، جستجوی بی‌درنگ و قابلیت شناسایی اجسام و نمایش موارد مشابه در فروشگاه‌ها مجهز شده است.

به عنوان مثال اگر گوشی خود را به طرف یک ظرف بگیرید‌، می‌توانید اطلاعاتی در مورد آن بدست بیاورید و اگر نقطه آبی را که در صفحه نمایشگر گوشی ظاهر می‌شود لمس کنید می‌توانید موارد مشابه آن ظرف را مشاهده کنید.

انتخاب هوشمند متن و جستجوی بی‌درنگ با گوگل لنز

در آغاز گوگل لنز تنها روی گوشی‌های پیکسل گوگل قابل استفاده بود ولی اکنون برای همه گوشی‌های اندرویدی نیز قابل دسترسی است. در آخرین نسخه ارائه شده برای این اپلیکیشن، دوربین با اپلیکشن گوگل لنز ادغام شد. با توجه به ویژگی‌های جدید گوگل لنز دیگر نیازی به باز کردن برنامه جدید برای استخراج اطلاعات سوژه مورد نظر نیست،کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند از طریق دوربین گوشی به صورت مستقیم به اطلاعات دسترسی داشته باشند. در همین راستا گوگل اعلام کرد که به‌زودی گوگل لنز با اپلیکیشن دوربین بسیاری از گوشی‌های اندروید ادغام خواهد شد.
انتخاب هوشمند متن و جستجوی بی‌درنگ با گوگل لنز

هرچند مراحل به‌روزرسانی‌های گوگل لنز با کمی کندی پیش می‌رود؛ اما جذابیت و کارایی این اپلیکیشن به حدی است که کاربران همواره در انتظار نسخه جدید می‌مانند. در آخرین به‌روزرسانی گوگل لنز، امکان انتخاب هوشمند متن، جستجوی بی‌درنگ و Style Match جزو ویژگی‌هایی هستند که فقط در اختیار کاربران برخی گوشی‌های اندروید قرار دارند که گوگل لنز در اپلیکیشن دوربین آن‌ها ادغام شده است، این کاربران تنها با قرار دادن دوربین جلوی متن، جسم یا تصویر بدون نیاز به باز کردن برنامه دیگر به سادگی می‌توانند اطلاعات بیشتری را در مورد آن کسب کنند.

علت نام گذاری جستجوی بی‌درنگ برای این ویژگی جدید در گوگل لنز اطلاعات کثیری است که در کسری از ثانیه با توجه به شی قرار گرفته مقابل دوربین در اختیار کاربر است. در منو جدیدی که برای این اپلیکیشن طراحی شده است کافی است جسم یا متن انتخاب شود تا دوربین یکپارچه با گوگل لنز اطلاعات لازم را فراهم کند.

دیگر ویژگی این برنامه که برای کاربران فعال شده، Style Match است که برای خرید در فضای مجازی بسیار کاربرد دارد. این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد تا با کمک نقطه آبی که پیش‌تر به آن اشاره شد سایر گزینه‌های پیشنهادی برای خرید کالا را مشاهده کنید. در واقع Style Match این امکان را به شما می‌دهد قبل از خرید، سایر کالاهای مشابه کالای اصلی را ببینید و بعد اقدام به خرید کنید.

انتخاب هوشمند متن و جستجوی بی‌درنگ با گوگل لنز





منبع : باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار