کد خبر: ۱۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 25
تا به حال به یادگیری زبان جدید در خارج از کشور فکر کرده‌اید؟ اگر جواب شما مثبت است، پس آماده‌اید سفری را شروع کنید که پر از تجربه‌های ارزشمند است.

به گزارش آی تابناک : عده‌‌ای زبان جدید را برای مسائل درسی و کلا مباحث آموزشی می‌پسندند. افرادی هم هستند که یادگیری زبان را برای آشنایی با فرهنگ‌‌های جدید می‌آموزند و گروهی دیگر نیز زبان جدید را تنها برای رفع نیازهای روزمره خود در طول سفر به کشوری با زبان جدید انتخاب می‌کنند. در مجموع دو زبانه بود یا چند زبانه بودن از بسیاری از جهات حائز اهمیت و برتری است. فارغ از همه این‌ها هر زبان جدید، افق و زاویه دید شما به دنیا را قطعا عوض می‌کند و سطح تفکر شما را ارتقاع می‌دهد. درست مثل دوستانی که در بودن با آن‌ها و هم‌نشینی با آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرید، زبان جدید نیز دقیقا به همان گونه تاثیر‌گذار خواهد بود.

اگر تاکنون زبان خاصی را به عنوان زبان جدید برای یادگیری انتخاب نکرده‌اید، باید بدانید برای اینکه از  یادگیری زبان جدید در کشور جدید نهایت لذت را نیز ببرید، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. تشابهات فرهنگی، ریشه زبان، آداب و رسوم، تفریحات مخصوص کشور مقصد، غذاهای مصرفی و... از این عوامل‌اند. ضمن اینکه نباید سرگرم‌کننده و جذاب بودن این برنامه، یعنی همان یادگیری زبان جدید در کشور جدید را فراموش کنیم.

در ادامه ده شهر معروف جهان برای یادگیری زبان جدید را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. لندن

لندن

شاید معروف‌ترین و پر متقاضی‌ترین کشور برای یادگیری زبان انگلیسی، انگلستان باشد. لندن سالانه زبان‌آموزان زیادی را در خود جای می‌دهد. تصور کنید در شهری درس می‌خوانید که اصالت و ریشه زبان انگلیسی به آن بر می‌گردد. زندگی در لندن بسیار سریع و گیج‌کننده است. لذا شما مجبور هستید در کمترین زمان ممکن خود را با محیط تطبیق دهید و زبان ساکنین این شهر توریستی را فرا گیرید. 

زندگی در لندن شما را در سفارش دادن غذا در رستوران‌های کنار خیابانی، انتخاب نوع کافه در کافه‌های محلی و... به یک حرفه‌ای تبدیل می‌کند. جمعیت لندن نیز به خاطر بین‌المللی بودن امکان پیدا کردن افرادی را که تمایل داشته باشند، با شما هم صحبت شوند را بسیار زیاد می‌کند.

۲. سیدنی

سیدنی

آفتاب همیشه پایدار، گرمای مطلوب در همه طول سال و دریایی آبی و آرام تنها بخشی از دلایل سفر به سیدنی است. اما چرا سیدنی برای یادگیری زبان جدید مناسب است؟ خب مردم سیدنی بسیار خونگرم هستند. اگر کمی در خیابان‌های سیدنی قدم بزنید پس از دقایقی خود را سرگرم صحبت‌ با اهالی می‌یابد. بدون این که حتی برای یادگیری لغات و اصطلاحات جدید تلاش کنید، خود به خود ناچار به استفاده از آن‌ها خواهید بود و آنها را به راحتی فرا می‌گیرید و با کوله‌باری از لغات و اصطلاحات جدید همراه با لهجه استرالیایی به خانه بر می‌گردید.

۳. پاریس

پاریس

لطفا رو راست باشید! قطعا یادگیری زبان فرانسه تنها دلیل شما برای سفر به پاریس نخواهد بود. پاریس شهر عاشقانه‌ها، شعر، فرهنگ، هنر و کافه‌های بی‌نظیر، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. هیچ جایی بهتر از پاریس برای آشنایی با فرهنگ مدرن فرانسوی در حالی که زبان عشق را دربر می‌گیرید، نیست. حتما در مورد فرانسوی‌ها شنیده‌اید. آن‌ها ترجیح می‌دهند با شما به زبان خودشان صحبت کنند. حتی اگر شما فرانسه را دست و پا شکسته حرف می‌زنید. محلی‌ها برای تصحیح کردن اشتباهات کلامی شما هیچ ابایی ندارند و نمی‌گذارند زبان مورد علاقه‌شان را با اشتباه خود دچار خدشه کنید و سریعا تذکر می‌دهند.

۴. سان فرانسیسکو

سانفرانسیسکو

سان‌ فرانسیسکو پایتخت ایده‌های خلاقانه‌ی آمریکا است. این شهر زیبا مهد پیدایش استارت‌آپ‌های موفق بسیاری بوده و البته هنرمندان بسیاری را در خود جای‌ داده است. لذا این شهر به یکی از بهترین شهرها برای جوان بودن در آمریکا انتخاب شده است. الهامات و ایده‌های جدید در هر گوشه از این شهر دراز کشیده است. فارغ از زمانی که سر کلاس به سر می‌برید، سان‌فرانسیسکو همیشه چیز جدیدی برای پیشنهاد به شما دارد. از آنجایی که شما با انسان‌های خلاق بسیاری در ارتباط خواهید بود، پس از مدت کوتاهی از مصاحبت با آن‌ها، سرچشمه‌ی خلاقیت‌تان جاری می‌شود و در کسری از زمان می‌توانید مثل حرفه‌ای‌ها انگلیسی صحبت کنید.

۵. ونکوور

ونکوور

در ونکوور تنها زبان یاد نمی‌گیرید. این شهر به مکان‌های باشکوه شهرت بسیاری دارد. در ونکوور اسکی، هنر‌های مختلف، دوچرخه‌سواری و ماهیگیری را می‌توانید به لیست تفریحات خود اضافه کنید. در کانادا مودب انگلیسی صحبت کردن را یاد می‌گیرید. در واقع اگر با کانادایی‌ها مودب و با حترام صحبت کنید، قطعا با شما هم صحبت می‌شوند و مشتاقانه برای ساعت‌ها از داستان‌های بازی‌های هاکی و خاطرات زمستان‌های برفی خود حرف می‌زنند.

۶. پلایا تاماریندو

چه کسی گفته احساس و لذتی که در تعطیلات دارید، نباید در طول سال هم ادامه داشته باشد؟ آمریکای مرکزی مرد خونگرمی دارد. البته کاستاریکا سالانه گردشگران بسیاری را در آغوش می‌گیرد. در واقع اگر می‌خواهید هم تفریح کنید و هم زبان بخوانید، این کشور زیبا را از دست ندهید. این شهر یکی از بهترین شهر‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی است. ضمن اینکه شما همراه با درس خواندن می‌توانید ساعات فراغت خود را با موج‌سواری و زیپ‌لاین‌های هیجان‌انگیز سر کنید.

۷. کیپ تاون

«cape town» شرایط عالی را برای یادگیری زبان در کنار حیات‌وحش مثال‌زدنی خود فراهم می‌کند. تجربه یادگیری زبان انگلیسی در کنار شیرهای وحشی آفریقای جنوبی، پلنگ‌ها و بوفالوها قطعا تجربه‌ی جدیدی است. کیپ تاون شهری مدرن و البته با اعتبار بین‌المللی است که تفریحات متفاوتی را به شما تقدیم می‌کند. خستگی و بی‌حوصلگی در این شهر معنایی ندارد. یکی از بهترین سرگرمی‌های این شهر کوهنوردی است که از بالای این کوه‌ها می‌توانید به تماشای چشم‌اندازهای زیبا و خیره‌کننده شهر بنشینید. جزیره‌ی روبن، همان جزیره‌ای که نلسون ماندلا رهبر ضد آپارتاید جهان در آن زندانی بود، متعلق به همین شهر است.

۸. توکیو

توکیو شبیه هیچ جای دیگری نیست! آسمان‌خراش‌های پیشرو و مدرن و کافه‌های همراه با پیشخدمت‌هایی از جنس ربات‌های هوشمند، در کنار شکوفه‌های گیلاس و مکان‌های باستانی ترکیب متفاوت و منحصر به فردی است. برای زندگی در توکیو باید به سرعت ژاپنی را یاد بگیرید. چرا که در ژاپن همه چیز بسیار سریع اتفاق می‌افتد. اما پس از اندکی زندگی در این کشور در می‌یابید که حتی نوع سوشی مورد‌ علاقه‌تان را سال‌ها اشتباه تلفظ می‌کردید.

۹. بریستول

بریستول

بریستول که به برادر کوچکتر لندن معروف است، در واقع شهری ارزان و مقرون به صرفه‌تر برای زندگی و یادگیری زبان انگلیسی است. اگر می‌خواهید در کنار یادگیری زبان انگلیسی به انواع کنسرت‌های زنده دسترسی داشته باشید و به هنر‌های شلوغ و معماری‌های تاریخی  علاقه‌مند هستید، این شهر را انتخاب کنید. ضمن اینکه مردم بریستول پرحرف‌تر از ساکنان لندن هستند؛ پس برای هم صحبت شدن با مردم عادی شانس بیشتری دارید.

۱۰. بوستون

بوستون شهر کوچکی که دانشگاه‌های بزرگی همچون هاروارد و ام‌آی‌تی را در خود جای داده، شهر فوق‌العاده‌ای برای دانش‌آموزان زبان انگلیسی است. کافه‌ها و پارک‌‌های دانشجویی منتظر شما هستند.





منبع : کجارو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار