کد خبر: ۱۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 24
مدیاتک، پردازنده‌ هشت هسته‌‌ای هلیو پی ۲۲ را معرفی نمود. این پردازنده جدیدترین عضو خانواده‌ی هلیو پی شرکت مدیاتک است.
به گزارش آی تابناک : مدیاتک یک مدل پردازنده‌ی میان‌رده‌ را رونمایی کرده که مبتنی بر هشت هسته‌ است و هلیو پی ۲۲ نام دارد. این تراشه در کنار سایر پردازنده‌های مدیاتک از جمله  P23 ،P30  و P60 قرار خواهد گرفت تا تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند گزینه‌های متنوع و بیشتری برای انتخاب داشته باشند.

رونمایی از پردازنده‌ هشت هسته‌‌ای هلیو پی ۲۲
پردازنده‌ هشت هسته‌‌ای هلیو پی ۲۲ جدیدترین عضو خانواده‌ی هلیو پی شرکت مدیاتک است. این تراشه طبق ادعای مدیاتک اولین پردازنده‌ی میان‌رده با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری است.

این تراشه براساس فرآیند تولید ۱۲ نانومتری FinFET شرکت TSMC  توسعه یافته و به فناوری جدید CorePilot مدیاتک مجهز شده است. این فناوری جدید وظایف مختلف گوشی و منابع سخت‌افزاری را بهتر مدیریت می‌کند.

قابلیت های پردازنده‌ هشت هسته‌‌ای هلیو پی ۲۲
این پردازنده می تواند ضمن حفظ انرژی، خروجی بالایی داشته باشد. هلیو پی ۲۲، در بخش هوش مصنوعی از فناوری NeuroPilot مدیاتک استفاده می کند و توانایی پشتیبانی از فریم‌ورک‌های  TensorFlow،‌ TF Lite ،‌Caffe  و Caffe2 را دارد. این تراشه به‌صورت خودکار،‌ بهترین منابع مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بالا بردن بهره‌وری در اختیار توسعه‌دهنده قرار می‌دهد.

هلیو پی ۲۲ می تواند از دوربین‌های دوگانه ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی (با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه) و بیشینه‌ی نسبت تصویر ۲۰:۹ و صفحه نمایش با رزولوشن ۷۲۰ × ۱۶۰۰ پیکسل پشتیبانی کند. اتصال به شبکه LTE برای هر دو سیم‌کارت روی گوشی فراهم شده و از استانداردهای AC Wi-Fi، بلوتوث ۵.۰ و GNSS 4 ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. طبق اعلام مدیاتک، تراشه‌ی پی ۲۲ هم‌اکنون در دست تولید است و در فصل دوم ۲۰۱۸ در اختیار تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار خواهد گرفت.




منبع : اندروید پلیس 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار