کد خبر: ۱۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 24
به نظر می رسد که تلاش های اپل برای توسعه تکنولوژی اتومبیل های خودران از این پس از مزایای شراکت با فولکس واگن بهره مند خواهد بود.
به گزارش آی تابناک : اپل پیش از این به دنبال عقد قرارداد با شرکت هایی مثل بی ام و و مرسدس بوده اما در نهایت به ون های فولکس واگن T6 روی آورده که قرار است از آنها به عنوان شاتل هایی خودران برای جا به جایی کارمندان بین دفترهای اپل در سیلیکون ولی استفاده شود.

البته این اولین باری نیست که یک کمپانی حوزه تکنولوژی از اتومبیل های SUV برای تحقق چنین اهدافی استفاده می کند اما اپل برنامه های بزرگی برای پروژه اتومبیل خودران Titan داشته و روی معرفی آن در سال 2019 حساب باز کرده؛ بنابراین استفاده از خودروهای آزمایشی در این زمان باقی مانده، تصمیمی منطقی است.

البته تایمز می گوید که شاتل های خودران فولکس واگن، پروژه ای است که تمام تیم اتومبیل اپل را به خود مشغول کرده و هنوز هیچ تصمیمی برای فعالیت های بعدی گرفته نشده است. این موضوع نشان می دهد که پروژه تایتان معروف اپل، احتمالاً به آن بزرگی که تصور می شده نبوده یا کنار گذاشته شده است. گفتنی است که واحد اتومبیل اپل طی سال های اخیر میزبان بیش از 1000 کارمند بود که ظاهراً بسیاری از آنها در حال ترک کمپانی ساکن کوپرتینو هستند.

در نهایت باید گفت که علی رغم گزارش های ضد و نقیض، پیش از این نسخه پروتوتایپ اتومبیل خودران اپل در پالو آلتو رویت شده و این کمپانی مجموعه ای از اتومبیل های لکسوس را نیز برای مقاصد آزمایشی به کار می گیرد. در ماه آگوست گذشته، تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت که سیستم ناوبری خودکار اپل می تواند «به اشکال گوناگون» و «در حوزه های بسیار متفاوت» مورد استفاده قرار بگیرد که نشان می دهد اپل برنامه هایی برای بازار رباتیک یا سایر تکنولوژی های مشابه مثل بینایی کامپیوتری یا هوش مصنوعی دارد.




منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار