کد خبر: ۱۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 24
در راستای شناسنامه‌دار کردن بازی‌های موبایلی تجاری خارجی و طبق دستورالعمل صدور مجوز نشر و پروانه انتشار بازی‌های خارجی، ناشرین تا 20 خرداد فرصت دارند تا نسبت به اخذ مجوز نشر و پروانه انتشار بازی‌های خود اقدام کنند.

به گزارش آی تابناک : برای دریافت مجوز نشر و پروانه انتشار ناشرین می‌توانند به پورتال http://portal.ircg.ir مراجعه کرده و از طریق منوی «نشر و عرضه بر بستر شبکه» به صفحه «درخواست صدور مجوز فعالیت نشر» وارد شده و فرم مربوطه را به شکل کامل تکمیل کنند. همچنین ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه قادر خواهند بود وضعیت درخواست را از طریق صفحه http://portal.ircg.ir/tracking.aspx پیگیری کنند

قوانین و مقررات صدور مجوز ناشران و پروانه انتشار بازی‌های رایانه‌ای

قوانین و مقررات صدور مجوز ناشران و پروانه انتشار بازی‌های رایانه‌ای که در جهت بهبود شرایط صنعت بازی به سود بازی‌سازان داخلی تدوین شده‌اند شامل سه دستورالعمل مصوب هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تحت عناوین « دستور العمل صدور مجوز و پروانه انتشار بازی‌های رایانه‌ای»، « دستورالعمل نحوه رسیدگی به تخلفات تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای»، «دستورالعمل نحوه نظارت و بازرسی تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای» و یک دستورالعمل مصوب کارگروه مورد نظر شورای عالی فضای مجازی در راستای ردیف مربوطه در قانون بودجه سال 97 کشور، تحت عنوان «دستورالعمل اجرایی دریافت 10 درصد از درآمدهای حاصل از نشر و عرضه تجاری و رسمی بازی‌های رایانه‌ای خارجی» است.

دستعور العمل صدور مجوز و پروانه انتشار بازی‌های رایانه‌ای در اجرای بخش دوم، سوم و ششم و همچنین براساس ماده 41 «ضوابط تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای» مصوب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ در هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌‎‌ای تصویب شده و از امروز لازم الاجراست. این دستور العمل شامل چهاربخش تعاریف و کلیات، شرایط صدور مجوز نشر بازی‌های رایانه‌ای، شرایط صدور پروانه انتشار بازی‌های رایانه‌ای و شرایط فعالیت ناشران بازی‌های رایانه‌ای است.

دستورالعمل نحوه رسیدگی به تخلفات تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای در اجرای مواد 38، 39 و 41 «ضوابط تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای» مصوب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ جهت رسیدگی به تخلفات واحدها، مراکز و اشخاص دارای پروانه یا مجوز تولید و توزیع بازی‌های رایانه‎‌ای تصویب شده و از امروز لازم الاجرا است. این دستورالعمل شامل 5 بخش تحت عناوین «تعاریف و کلیات»، «هیئت رسیدگی به تخلفات»، «نحوه تشکیل پرونده»، «انواع تخلفات مراکز و اشخاص دارای مجوز یا پروانه بنیاد» و «رسیدگی به تخلفات» است.

دستورالعمل نحوه نظارت و بازرسی تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای در اجرای مواد 36، 37 و 41 «ضوابط تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای» مصوب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ جهت نظارت و بازرسی تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای در هیئت مدیره بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای تصویب شده و این دستورالعمل نیز از امروز لازم الاجرا است. این دستورالعمل شامل چهاربخش «تعاریف و کلیات»، «حدود وظایف و اختیارات ستاد و کارگروه‌های استانی وشهرستانی»، «وظایف مراکز و واحدهای تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای در ارتباط با بازرسی و نظارت» و «نحوه نظارت و بازرسی بر مراکز و واحدهای تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای» است.

نهایتا چهارمین دستورالعمل منتشر شده، دستورالعمل اجرایی دریافت 10 درصد از درآمدهای حاصل از نشر و عرضه تجاری و رسمی بازی‌های رایانه‌ای خارجی است که در اجرای ردیف درآمدی 160178 قانون بودجه عمومی سال 97 کل کشور مصوب مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «درآمد حاصل از 10 درصد از فروش بازی‌های رایانه‌ای برخط خارجی و بازی‌های رایانه‌ای خارجی» ابلاغ شده و دستورالعمل مربوط  به روش اجرایی وصول 10 درصد نشر و عرضه تجاری بازی‌های خارجی توسط کارگروه مورد نظر شورای عالی فضای مجازی در راستای قانون بودجه عمومی سال 97 تصویب شده است. این دستورالعمل نیز شامل 7 ماده مختلف است.

گفتنی است متن مشروح این چهار دستورالعمل و همچنین «ضوابط تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای» که سه دستورالعمل نخست جهت اجرای آن تصویب شده‌اند، به شکل جداگانه در ادامه برای دریافت و مطالعه در اختیار قرار می‌گیرند.

 

 

منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار