کد خبر: ۱۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 24
بر اساس یک قرار داد منعقد شده میان انویدیا و SK Hynix، کارت‌های گرافیک GeForce GTX مبتنی بر ریزمعماری گرافیکی Volta می‌توانند به تراشه‌های حافظه GDDR6 ساخت این کمپانی کره‌ای مجهز باشند. احتمالاً می دانید گونه غیر گیمینگ Volta از تراشه های حافظه HBM3 استفاده می کند.
به گزارش آی تابناک : متأسفانه هنوز نمی‌دانیم تراشه‌های حافظه GDDR6 در تمامی محصولات مبتنی بر Volta یافت خواهد شد یا همانند GDDR5X صرفاً در مدل‌های رده بالا و گران قیمت به کار گرفته می‌شود. جدیدترین کاتالوگ محصولات SK Hynix یک تراشه 8 گیگابیتی (1 گیگابایتی) GDDR6 را با پشتیبانی از فرکانس تا 14 گیگاهرتز با ولتاژ 1.35 گیگاهرتز و 12 گیگاهرتز با ولتاژ 1.25 ولت نشان می‌دهد.

از آنجایی که هم اکنون انویدیا از تراشه‌های 11 گیگاهرتزی GDDR5X استفاده می‌کند، احتمالاً با GDDR6 سراغ گونه سریع‌تر آن با فرکانس مؤثر 14 گیگاهرتز خواهد رفت. علی رغم همه بهبودها، یک نگرانی درباره تراشه‌های GDDR6 ساخت SK Hynix وجود دارد و آن چگالی (حجم) آنها است. اگر پرظرفیت‌ترین تراشه GDDR6 ساخت این کمپانی 1 گیگابایتی باشد و قطعه سیلیکونی GV104 انویدیا (جانشین GP104) نیز از رابط حافظه 256 بیتی برخوردار باشد، در این صورت حداکثر به 8 گیگابایت حافظه ویدئویی مجهز خواهد بود. در چنین شرایطی شانس اینکه انویدیا از 16 عدد از این تراشه‌ها برای دست یابی به حافظه 16 گیگابایتی استفاده کند بسیار پایین است، چراکه هزینه آن بسیار بالا خواهد بود.

انتشار این خبر با جهش 6 درصدی ارزش سهام SK Hynix همراه شد.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار