کد خبر: ۱۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 23
اپل روزهای سختی را برای قانع کردن طرفداران به خرید آیفون 10 سپری می کند. ولی دلیل این اتفاق چیست؟ نمودارهای جدید کمک می کنند علت این موضوع را دریابیم.

به گزارش آی تابناک : موسسه تحقیقات و تحلیلگر بازار GBH Insights به تازگی گزارشی را بر مبنای نظر سنجی از مصرف کنندگان انجام داده که دلیل این مسئله را توضیح می دهد. این گزارش نشان داده که آیفون 10 چندان مصرف کنندگان را تحت تأثیر قرار نمی دهد و به این ترتیب بسیاری از افراد نیازی به تعویض گوشی هوشمند خود نمی بینند. در عین حال مصرف کنندگان اعتقاد دارند که آیفون 10 با قیمت 1000 دلاری اش بیش از حد گران است.

«دنیل آیوز» مدیر تحقیقات تکنولوژی GBH در این باره می گوید:

اپل بازیگری برتر در بازار تلفن هوشمند مبتنی بر مشتریان وفادار است

[اپل] ممکن است به نقطه اشباع رسیده باشد.

نشانه هایی از این موضوع را می توان در گزارش های فروش آیفون مشاهده کرد. تا پایان سه ماهه مالی دوم سال 2016، کمپانی ساکن کوپرتینو موفق شده بود در یک دوره 12 ماهه تعداد 232 میلیون آیفون را به فروش برساند که یک رکورد برای این شرکت به حساب می آمد.

با این حال این میزان در دوره های 12 ماهه بعد از آن هیچ گاه از 217 میلیون واحد فراتر نرفت. بنا بر ادعای وبسایت خبری بیزینس اینسایدر، آیفون 10 میزان در آمد گوشی های هوشمند اپل را افزایش داده، ولی این موضوع به علت تعداد فروش بالای آن نیست، بلکه به قیمت 1000 دلاری آیفون 10 مرتبط است که به میزان زیادی بالاتر از آیفون های قبلی است..

بر اساس گزارش ها به نظر می رسد اپل کاهش فروش گوشی های هوشمند را بیشتر از میزان معمول استاندارد جهانی این روزها تجربه می کند. GBH در بررسی های خود دلایل تعویض گوشی های هوشمند توسط مصرف کنندگان را در نمودار زیر ارائه کرده است:

با این حال یکی از مهمترین مواردی که مصرف کنندگان را به سمت گوشی جدید می کشد، موردی است که کمتر هیجان انگیز به نظر می رسد: باتری با دوام بالا.

همچنین اهمیت قابلیت های مهم گوشی های هوشمند از دید مصرف کنندگان در نمودار زیر منتشر شده است:

در حالی که نمونه پایه آیفون 10 که از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می برد قیمتی 999 دلاری دارد، ولی برای مدل 256 گیگابایتی آن باید 1149 دلار بپردازید.

بنا بر بررسی های GBH اگر فرض شود که آیفون 10 قیمتی 1500 دلاری داشته باشد، مصرف کنندگان تمایل چندانی به خرید این گوشی نخواهند داشت.

علاوه بر این موسسه مذکور به بررسی درصد مالکیت آیفون های اپل پرداخته است:

همچنین میزان تمایل مالکان هر برند گوشی هوشمند به خرید مجدد یک موبایل از همان برند مشخص شده است:

در انتها میزان تمایل مصرف کنندگان به تعویض برند گوشی فعلی خود نشان داده شده است:

بنا بر گزارش موسسه یاد شده شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند به طور معمول هر 18 ماه یکبار یک به روز رسانی سخت افزاری بزرگ در گوشی های جدید خود اعمال می کنند. بنا بر تخمین ها انتظار می رود در سال آتی تعداد 350 میلیون آیفون با نمونه های جدیدتر جایگزین شوند.

با توجه به آمارهای GBH Insights آیفون 10 به واسطه آن مشخصاتی که اپل تصور می کند مشتریان را تحت تأثیر قرار خواهد داد، مصرف کنندگان را هیجان زده نمی کند. به نظر می رسد این روزها قابلیت هایی فراتر از نمایشگرهای بزرگتر یا سیستم های تشخیص چهره مورد توجه کاربران قرار دارد.

 

تماشا کنید: تست سرعت وان پلاس 6 و گلکسی اس 9 پلاس؛ کدام پرچمدار پیروز می شود؟

منبع : بیزینس اینسایدر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار