تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 23
وزارت ارتباطات درباره نصب نسخه‌های تاییدنشده تلگرام در راستای تنویر افکار عمومی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
به گزارش آی تابناک : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به انتشار برخی اخبار نادرست درباره نسخه‌های فارسی پیام‌رسان تلگرام که موجب ایجاد سردرگمی در بین کاربران شده، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در اطلاعیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که به منظور تنویر افکار عمومی صادر شده آمده است:
۱- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون هیچ گونه سروری در اختیار تلگرام و یا نسخه‌های غیررسمی آن قرار نداده است و آنچه از امکانات وجود داشته با ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی در اختیار پیام‌رسان‌های بومی مجاز قرار گرفته است.

۲- مرکز ماهر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی در بهمن ماه ۹۶، هشدارهای لازم در خصوص عدم استفاده از نسخه‌های غیر رسمی تلگرام را منتشر کرده است.

در متن هشدار مرکز ماهر آمده‌است :«از آنجا که تلگرام برنامه‌ای متن‌باز است و هر روز چندین نسخه غیررسمی از آن ایجاد می‌شود و از طرفی شناسایی و بررسی همه این نسخه‌ها کار مشکلی است، لذا توصیه می‌شود کاربران از نصب هرگونه نسخه غیررسمی و تایید نشده تلگرام خودداری کنند.»

۳- همچنین در پاسخ به این سوال که چرا محدودیت برای این‌گونه نسخه‌ها ایجاد نمی‌شود، همانگونه که قبلا اعلام شده بود مجددا تاکید می گردد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم گیر پالایش و فیلتر سایتها و نرم‌افزارها نمی‌باشد.




منبع : ایسنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار